Az utángyártott és bontott alkatrészek kétségtelenül fontos szerepet játszanak az autóiparban, főként egy olyan országban, ahol az autók átlagos életkora meghaladja a 10 esztendőt. Természetesnek is hat, hogy egy 8 éves, összesen 800 ezer forintot érő autóba a tulajdonos nem szívesen vásárol 300 ezer forintért váltót, inkább megelégszik a bontottal.
Az érdekellentét azonban ez esetben igencsak jelentős, hiszen az autógyártók semmiképpen se szeretnének lemondani a pótalkatrészek értékesítéséből származó több milliárd dolláros bevételről. A tengerentúli fogyasztóvédőknek így nem kellett igazán nagy fantáziával rendelkezni ahhoz, hogy a Kereskedelmi Bizottság nemrégiben megjelent ítélete mögött az autóipari lobbi nyomását lássák.
A Nemzetközi Kereskedelmi Bizottság ugyanis úgy ítélkezett, hogy a szabadalmi törvény alá eső külső alkatrészek cseréje esetén az autósok, bizonyos alkatrészek esetében, csak a Ford által gyártott pótalkatrészt használhatják a gyártó F-150-es pickupjánál.
Bár a döntés csupán egy modellre és összesen 7 alkatrészre, többek között az oldali tükrökre és a lámpatestre vonatkozik, az ítélet jelentős hatással lehet a gyártók magatartására, akik szeretnék teljes mértékig sajátjuknak megtartani a rendkívüli összegekért megterveztetett külső designt.
A fogyasztóvédők szerint azonban ez amellett, hogy az autósok számára évi 1,5 milliárd dolláros (275 milliárd forintos) pluszkiadást jelentene, olyan kockázat megjelenéséhez vezetne, mely több szektorban is jelentős változásokat hozhatna. A drágább alkatrészek ugyanis arra kényszeríthetnék az autósok egy részét, hogy halogassák a javításokat, így egyre több, közel sem 100 százalékos biztonsággal működő autó kerülne az utakra.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Megoldást jelenthetne a problémákra, ha a szabadalmi törvény alól kivonnák a pótalkatrészeket, mely fokozná a versenyt, ezáltal csökkentve az árat és növelve a minőséget az autóalkatrészek piacán. A fogyasztóvédők csoportjai szerint az alkatrész teljes külső megjelenéstől való elszakítása nem okozna jelentős károkat az autógyártók számára, csupán visszaadná a fogyasztóknak szabad választási jogát.
Az utángyártott és a gyári alkatrészek közötti árkülönbség hazánkban is jelentős, jelenleg azonban semmilyen korlátozás nincs életben arra vonatkozóan, hogy a sérült vagy meghibásodott elemeket milyen gyártmányú alkatrészre kell cserélni a szerelőműhelyekben.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.