Fokozatosan kívánja bevezetni a gazdasági és közlekedési tárca a gyorsforgalmi úthálózat egészén a díjfizetési kötelezettséget, az első lépést áprilisban teszik meg - írja a Világgazdaság.
Jelenleg a gyorsforgalmi úthálózat 70 százalékán közlekedők fizetik az egész hálózat fenntartásának költségeihez való hozzájárulást, 30 százalék vehető ingyenesen igénybe. A tranzitforgalom is jelentős károkat okoz, ugyanis egy teherautó egy személygépkocsihoz képest harmincezerszer nagyobb kárt okoz.
A nehézgépjárművek forgalma évi 10 százalékosnál is magasabb ütemben emelkedik, azonban a karbantartási költségekhez elsősorban a nemzetközi teherforgalom nem járul hozzá. Az ezután következő lépést egyébként 2008. január elsejétől tervezik.

Túl drága a Balaton? Itt van 10 másik csodálatos magyar tó: olcsóbb, nyugisabb és nincs a világvégén
Mutatjuk, melyik magyar tavak az olvasóink kedvencei a Balaton mellett és hogy ezeknek milyen az árfekvése.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


