Egyetért a szaktárca tervével a Magyar Autóklub és a Levegő Munkacsoport is. Eszerint bővülne a díjfizetésbe bevont úthálózat köre. Azt különösen támogatandónak tartják, hogy a nehéz-tehergépkocsik minden útvonalon a használattal arányos díjat fizessenek - írja a Világgazdaság.
A két szervezet további módosításokat szeretne, így például, hogy a jelenlegi autópályadíj helyett és a gépjárműadó részbeni vagy teljes eltörlésével minden személygépkocsira vessenek ki éves úthasználati díjat. Ennek összege a gépjárműadó és az éves autópályadíj együttes, csökkentett összege volna.
Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke szerint ezzel a lépéssel a belgiumi példát követnénk, ugyanis ott jövő év elejétől sztrádahasználati díjat vezetnének be minden, hazai és külföldi autós számára egyaránt.
A kezdeményezők szerint a változtatás miatt a személygépkocsi tulajdonosok terhei nem növekednének, miközben az állam több bevételhez jutna. Mindemellett a járművezetők jobb minőségű utakat használhatnának, s jelentősen csökkennének az adminisztráció és ellenőrzés költségei is.
A gazdasági tárca kommunikációs osztálya szerint ez azonban ellentmond a "használó fizet" elvének. A fő cél szerintük az, hogy a díjfizetés az úthasználattal arányos legyen, ugyanakkor az út elhasználódásáért leginkább felelős tehergépjárműveknek nagyobb arányban kell, hogy hozzájáruljanak az út fenntartásához
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Egyelőre csupán az elvek körvonalazódnak, melyekről a következő hónapban készülhet el a kormány-előterjesztés és a határozattervezet. Ezután kezdődhet el a közös GKM-PM-rendelet megalkotása, amely nevesíti a fizetős és a díjmentes útszakaszokat. A rendelet legkorábban 2007. április 1-jétől léphet hatályba.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


