A korábbinál lényegesen kevesebb járművet szeretnének visszavenni bajbajutott adósaiktól az autófinanszírozók, sokkal inkább igyekeznek mindkét fél számára elfogadható megoldást találni. A kiútkeresés nem véletlen, a visszavett gépkocsik száma ugyanis töretlen növekedést mutat, az autófinanszírozás pedig mára egyenesen a hitelezés legkockázatosabb területévé nőtte ki magát.
A finanszírozók érthető okokból nem szeretnék visszavenni az autókat, ha nem feltétlenül muszáj, ezeket a legtöbbször nem éppen megkímélt járgányokat ugyanis gyakran két-három hónapig próbálják értékesíteni, mire sikerül megszabadulni tőlük. A legtöbb cég az online és offline aukciók eszközével egyaránt él.
Probléma esetén a Világgazdaság által megkérdezett piaci szereplők többsége a futamidő meghosszabbítását, esetleg a törlesztő-részletek átütemezését ajánlja fel, a Raiffeisen Lízingnél azonban úgy vélik, hogy a legnagyobb problémát a rosszhiszemű hitelfelvevők és a valósnál értékesebbnek feltüntetett autók jelentik. Éppen ezért igyekeznek minél hamarabb, SMS-ben vagy telefonon megtudni, hogy van-e remény egy adott esetben a behajtásra, vagy vissza kell venni a járművet.
Az MKB-Euroleasing a problémák kezelésére áthidaló megoldásokat dolgozott ki: meghosszabbíthatják a fizetési haladékot, átütemezhetik a hitelt, de van lehetőség pluszfedezet, illetve kezes bevonására is.

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


