Nyugat - Európában négy százalékkal estek júniusban az autóeladások. A hazai értékesítés dinamikája is megtört, igaz nálunk még több autót értékesítettek az első félévében, mint 2005 azonos időszakában.
Zuhan Európa
Négy százalékkal estek júniusban a nyugat-európai autóeladások -Így júniusban 1,42 millió személykocsi kelt el a 15 "régi" EU-tagországban, valamint Norvégiában és Svájcban, ugyanakkor a féléves összesítés még mindig 1,3 százalékos emelkedést mutat. A 17 országban így 7,944 millió személyautó talált gazdára.
A júniusi adatok szerint leginkább Portugáliában zuhant az értékesítés (21 900 eladott kocsi), 18,7 százalékkal, majd Olaszország (206 800 darab/-12,6%), Ausztria (30 000/-8,7), Bel-gium (46 150/-6,0), Németország (323 800/-4,6), Nagy-Britannia (219 500/-3,6) és Norvégia (9500/-3,5) következik. A német utáni második legnagyobb forgalmú piac, a francia pedig 223 800 autó eladásával csak 0,2 százalékkal bővült az elmúlt hónapban.
Mi is gyengélkedünk
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint. Az első félévben 97.609 személygépkocsit és terepjárót értékesítettek Magyarországon, ez 3,1 százalékkal több, mint 2005 hasonló időszakában.
Az egyesület összesítése szerint a legtöbb új személygépkocsit és terepjárót a Suzuki értékesítette, összesen 18.717 járművet adott el, 8,8 százalékkal kevesebbet a 2005. évi bázishoz képest. Piaci részesedése így 19,2 százalék, míg 2005 első hat hónapjában még 21,7 százalék volt.
A második legnagyobb személygépjármű- és terepjáró forgalmazó az Opel volt, 10.657 jármű értékesítésével, ami 3,7 százalékos emelkedés a bázishoz viszonyítva. Az Opel piaci részesedése nem változott, az idei I. félévben 10,9 százalék volt.
A harmadik helyen a Ford végzett 9.270 eladott személygépkocsival és terepjáróval, ami 27,9 százalékos növekedés 2005 első hat hónapjához viszonyítva, a piaci részesedése 9,5 százalékra nőtt a 2005 I. félévi 7,7 százalékról.
Az eladásban negyedik 8.493-as darabszámmal a Skoda, majd 8.168-as darabszámmal a Volkswagen, 6.501-es darabszámmal a Toyota következik.
A 3,5 tonna alatti haszonjárművekből 10.786 darab kelt el, ami 17,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva. Legtöbbet, 2.279 darabot a Ford adott el, 27,7 százalékkal többet, mint a bázis időszakban, és ezzel piaci részesedésük 21,1 százalékra nőtt, a 2005. I. félévi 19,5 százalékról.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.