Sok az autókölcsönző, de még több a kókler. A leendő ügyfél a legtöbb esetben az autón kívül nem tudja, hogy mibe ül bele. A napi 2-3 ezer forintért kínált autókra legtöbbször nem köt biztosítást a tulajdonos, így egy esetleges baleset után a bérlő fizetheti a kárt. A cégek működését Magyarországon ugyanis nem szabályozza külön törvény, rendelet, ezért teljes a káosz.
Sok az autókölcsönző, de még több a kókler. A leendő ügyfél a legtöbb esetben az autón kívül nem tudja, hogy mibe ül bele. A napi 2-3 ezer forintért kínált autókra legtöbbször nem köt biztosítást a tulajdonos, így egy esetleges baleset után a bérlő fizetheti a kárt. A cégek működését Magyarországon ugyanis nem szabályozza külön törvény, rendelet, ezért teljes a káosz - írja a Magyar Hírlap.
A kóklerektől olcsón, akár két-háromezer forintért is megkaphat az ügyfél egy napra egy kisebb személyautót, ha azonban a több millió forintos gépjárműben kár keletkezik, vagy lába kél, előfordulhat, hogy a bérbeadó a bérlőn próbálja meg behajtani a kártérítést. Több cég köt ugyan cascót a kocsikra, de csak a legolcsóbbat, így az ügyfélre hárul a tízszázalékos önrész megfizetése, amely egy drágább autónál akár milliós nagyságrendű összeg is lehet. A Sixt és a National Car Rental is így tesz, előbbinél napi 2500-3600, utóbbinál 1900-2500 forintért lehet olyan kiegészítő biztosítást kötni, amellyel töréskár esetén az önrész ötven-százezer forintra mérséklődik.
Legtöbben az olcsó kisautókat keresik. Ezek alapdíjaiban is hatalmas a szórás. A Kormos Bt. például már ötezer forintért is odaad egy napra egy Suzukit, a Nationalnél viszont napi nyolcvan-kilencven euróba (22,5-25,5 ezer forintba) kerül egy kisautó. Már ha egyáltalán kölcsönadják, ügyfélszolgálatosuk szerint ugyanis "a külföldi tulajdonos megtiltotta, hogy magyar állampolgárokkal szerződést kössenek".
Az Audik, BMW-k jóval drágábbak a kisautóknál, átlagosan harminc-ötvenezer forintba kerülnek naponta. Ennek magyarázata, hogy a nagyobb cégek, így a National vagy a Hertz, legfeljebb hat hónapig használnak egy autót, ezalatt kell, hogy kitermelje az árát. Különleges autókkal egyébként viszonylag kevés nagy autókölcsönző foglalkozik, a Hertz azonban, ha szükséges, akár Porschét vagy Ferrarit is szállít ügyfelének. Minél hosszabb időre bérli az ügyfél az autót, annál alacsonyabb a napidíj, a több hétre átvett kocsiknál pedig akár a felére is csökkenhet a tarifa.
Érdemes utánajárni, mennyit lehet menni az alapdíjért, a kölcsönzők egy részénél ugyanis felárat kell fizetni a hosszú utakért. A Kormosnál például az alapárba foglalt kétszáz kilométer fölött minden egyes kilométer 36 forintba kerül.
A kölcsönzők általában kauciót is kérnek a bérlőtől. Ennek összege százezertől indul, de jellemzőbb a háromszáz-ötszázezer forint közti tarifa. Ez egyébként - ha nincs semmi gond a gépjárművel - a leadáskor visszajár. Néhány kisebb cég kaució helyett elfogadja az ügyfél saját autóját.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.