Akciós jogosítványt kínálnak az aluljárókban osztogatott szórólapokon, hirdetéseken és szinte már bárhol egy-egy autósiskola "frappáns" szlogenjével találkozhatunk. Az elmúlt években megcsappanó tanulólétszám és a hatalmas kínálat miatt sokan dömpingárakkal próbálják meg átvenni a hatalmat a konkurencia felett, ez persze gyakran megy a minőség rovására. Egyes piaci szereplők egy kamara létrehozását tartanák megfelelőnek, amely segítségével egy minimálárat meg lehetne határozni, ám a szakma egyelőre képtelen az összefogásra.
Az elmúlt években komoly verseny alakult ki a gépjárművezető-képző iskolák között, számuk ugyanis lényegében nem változott, miközben jelentkezőkből - a demográfiai hullámvölgy következtében - egyre kevesebb van. Ennek következménye lett, hogy sok intézmény irreális 50-60 ezer forint körüli áron is hirdeti tanfolyamait, míg egy jogosítvány reális ára 110-130 000 forint között van.
A tanulók számának visszaesése jelentős, ugyanis míg tíz évvel ezelőtt 136 ezer személy szerzett vezetői engedélyt, addig tavaly ez a szám már csak 114 ezer volt. A szakoktatók száma pedig mitsem változott, jelenleg csaknem hétezer oktatót foglalkoztatnak az iskolák. Egy gyakorlati oktató tiszteletdíja 1100-1300 forint között mozog óránként, ebből a szellemi munka finanszírozása mellett többek között az 50 perces tanóra benzinköltségeire, szervizköltségekre, biztosításokra, az évenkénti vizsgákra is futnia kellene.
Szakemberek szerint a problémák megoldását felülről sohasem segítették, arra hivatkozva, hogy jogkörük pontosan behatárolt. Alulról pedig a szakma képtelen az a összefogásra, amellyel be lehetne vezetni például egy minimálárat vagy létrehozni egy kamarát, amely megfelelően tudja ellenőrizni a szakmát etikai, szakmai és gazdasági szempontból egyaránt. Ezért a diáknak egyenlőre választania kell a minőség és az ár között.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


