Az életmódváltás - vagy legalábbis a próbája - rengeteg magyarnak indul el minden januárban, de ehhez most az áruházak akciói is hatalmas segítséget igyekeznek nyújtani.
Szűk egy hét maradt, hogy a magyarok Ügyfélkapuról Ügyfélkapu+ szolgáltatásra térjenek át, azonban ez sokaknak okoz nehézséget, főként az időseknek - írja a Népszava. Rengetegen csak az EESZT miatt használják az Ügyfélkaput, most pedig már a regisztrációban segítségre szorulnának, és a hitelesítő alkalmazás használata is idegen számukra. Nagyjából 2 millióan lehetnek, akik eddig még nem regisztráltak.
2025. január 16-tól megszűnik az Ügyfélkapu, helyét az Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgár (DÁP) nevű telefonos applikáció veszi át. Az átállásért felelős Idomsoft Zrt. a lap érdeklődésére közölte, hogy a DÁP-ot több mint 1,2 millió alkalommal töltötték már le, az Ügyfélkapu+-ra pedig 1,9 millióan regisztráltak. Mivel eddig több mint 5 millióan használták az Ügyfélkaput, akár 2 millióan is lehetnek, akik még nem intézték el az Ügyfélkapu+ regisztrációt. Feltételezhető, hogy sokan hagyják az utolsó pillanatra a regisztrációt, de lehetnek olyanok is nagy számban, akiknek túl bonyolult az átállás, vagy elakadtak benne.
Időközben többen, magánszemélyként vállalták, hogy segítséget nyújtanak azoknak, akik elakadnak a folyamat során. Így tett Potocskáné Kőrösi Anita is, a Jobbik korábbi elnökhelyettese is, aki a Facebookon hirdette meg, hogy siófoki könyvelőirodájában január 15-ig munkatársával fogadják azokat, akiknek nehézséget jelent az Ügyfélkapu+. Az eddigi tapasztalatik szerint főként azok az idősek keresik fel őket, akik elsősorban az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér, vagyis az EESZT miatt használják az Ügyfélkaput.
Az Ügyfélkapu+ regisztrációval leggyakrabban azoknak gyűlik meg a baja, akik nem rutinos okostelefon használók. A regisztrációhoz az okostelefonra telepíteni kell egy hitelesítő (authenticator) alkalmazást. Ha valakinek nincs okostelefonja: a számítógépre is készült egy hitelesítő alkalmazás, de abból csak angol nyelvű verzió van, és használata bonyolultabb. Az Ügyfélkapu+-ra a DÁP-programmal is lehet regisztrálni. A DÁP-hoz eSzemélyi igazolvány szükséges, vagy személyesen kell ellátogatni a kormányablakba.
Mégse lesz e-mailes hitelesítés?
Már érkeztek korábban is hírek, hogy az authenticator bonyolultsága miatt e-mailben is kérhető lesz hitelesítő kód a belépéshez, de ez a funkció egyelőre nem elérhető. A fejlesztésért felelős Idomsoft Zrt. az erre vonatkozó hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzést csak december 4-én írta ki. A lap kérdésére, hogy az e-mailes kódkérés mikortól válik elérhetővé, az Idomsoft azt válaszolta, hogy január második felétől már lehetőség lesz rá.
Ne hagyd az utolsó pillanatra!
Minden ilyen határidő közeledtével nagyon hasonló forgatókönyv szokott lejátszódni: sokan az utolsó pillanatra hagyják, a sok felhasználó egyszerre fog megjelenni az Ügyfélkapu oldalán, ami "terheléses támadáshoz" vezethet. A túlterhelt oldal lassan fog reagálni, vagy egyszerűen lehal, és ugrott a regisztráció. Volt már arra példa, hogy emiatt határidőt hosszabbítottak - látva az Ügyfélkapuval szembeni óriási ellenállást, ez most sem kizárt. Nem szabad azonban erre apellálni, el kell intézni mielőbb a regisztrációt!
JÓL JÖNNE 2,9 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 870 000 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 56 207 forintos törlesztővel a K&H Bank nyújtja (THM 12,75%), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 56 343 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ha van a családban, ismeretségi körünkben olyan, aki segítségre szorul a regisztrációban, akkor érdeklődjünk nála, megtette-e már, sikerült-e, segítsünk neki!
Gondoljuk végig, kik azok, akiknek gondot okozhat a környezetünkben az Ügyfélkapu+ regisztráció. Ami egy rutinos okoseszközhasználónak ujjgyakorlat, az másnak rémisztő feladat. Kérdezzünk rá a környezetünkben élőknél, hogy túlestek-e már a folyamaton és szükségük van-e segítségre! Bőven van még idő a határidő lejárta előtt elugrani a nagymamához, és megcsinálni a regisztrációját - ha ezt nem tette volna már meg valaki karácsonykor!
Ugyanígy, akinek gondot okoz a regisztráció, merjen segítséget kérni! Ne az utolsó pillanatban, hanem még amíg van idő a határidő előtt. Nem szégyen, ha valaki nem olyan jártas a digitális eszközök használatában, sok fiatalnak is meggyűlik a baja vele. Jobb megkérni valakit, amíg még lehet, hogy segítsen, mint később kormányablakba rohangálni emiatt, és személyesen elintézni a dolgot, ami a világjárvány óta rengeteg magyar nagy rémálma. Inkább még addig kérjünk meg segítséget, amíg online is intézhetjük és essünk túl rajta, minél hamarabb!
Komoly akciókkal rúgja be az ajtót a One 2025-ben: ennyibe kerül náluk a tévé, internet, mobiltarifa
Nagy akciókkal született újjá a Vodafone, ami immár One néven található meg a telekommunikációs piacon.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
-
Vásárlásra vagy felújításra költenéd a lakástakarékot?
Mennyire ismered a lakás-előtakarékossági lehetőségeket a többi megtakarítási formához képest?