Szombaton a Dunántúlon még felhősebben indul a nap, helyenként esővel, záporral, de délutánra ott is csökken a felhőzet.

Akár saját döntésünk a költözés, akár valami nyomasztó és szorongató helyzet miatt hozzuk meg ezt a döntést, az első időszak szinte mindenkinél örömteli, már-már eufórikus is lehet. Később azonban jöhetnek nehézségek. Amikor már látják, hogy milyen, a magyartól eltérő szabályok és szokások vannak az országban, hogyan működik az adminisztráció, az iskola vagy a munkahely. Ilyenkor sokan – még a családfők közül is – elbizonytalanodnak - írja a HelloVidék cikke.
A külföldre költözött magyarok számos kihívással és lehetőséggel találkoznak, miközben új életet kezdenek egy idegen országban. A kezdeti lelkesedés időszakát gyakran követik az integráció nehézségei, a kultúrsokk és a nyelvi akadályok leküzdése. A családok számára különösen fontos, hogy megőrizzék a magyar nyelvet és kultúrát, főleg a gyerekek számára.
A lap felkereste Dóczi Ilonát, a Belgiumban élő magyar pedagógust, meseterapeutát és felnőttképzési szakértőt. Ő a "Magyarra Hangolva" nemzetközi táborban olyan programokat kínál, amelyek a külföldön élő, de magyar kötődésű gyerekek számára nyújtanak közösséget és segítenek megőrizni kultúrájukat. Arra voltak kíváncsiak, hogyan őrzik meg a külföldre költözött magyar családok a magyar identitásukat.
Ha érdekel a teljes cikk, a HelloVidék oldalán elolvashatod. KATT!
Itt a szezon nagy kérdése: hová és miből mennek nyaralni idén nyáron a magyarok?
Nő a magyarok reálkeresete, több az elkölthető pénzük, de nagy kérdés, hogy mindez lecsapódik-e majd a turizmusban. Habár kifejezetten jó szezonra készül az ágazat, a szezon vége még messze van. Most futó turisztikai kérdőívünkben az utazási szokásaikról kérdezzük az olvasóinkat: mennek-e nyaralni idén, ha igen, hová és mennyi pénzt szánnak rá. Ha van 5 perced, és segítenéd a munkánkat, töltsd ki a Pénzcentrum Nagy Utazáskutatását. Köszönjük!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


