A vármegyeszékhelyek rádiói az országos elérésű adók szorításában is a hazai médiapiac meghatározó, versenyképes szereplői tudtak maradni.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsított ágazati vizsgálatot indított a hőszigetelő anyagok hazai piacán, mivel a jelek alapján a verseny torzulhatott az áremelkedéssel küzdő szektorban.
A nemzeti versenyhatóság gyorsított ágazati vizsgálatot indított a hőszigetelő anyagok magyarországi piacán, mivel egyes termékek – különösen bizonyos kőzetgyapot, üveggyapot, illetve polisztirol hőszigetelő termékek – árai a közelmúltban nagymértékben emelkedtek. A GVH szerint a szektorban mutatkozó áremelkedés a verseny torzulásával függhet össze, ezért indokolt a problémák mielőbbi feltárása és a sürgős beavatkozás.
A hőszigetelő anyagok intenzív felhasználása általánosan jellemző az építési beruházásokra. Az itt felhasznált anyagok részben hazai, részben külföldi gyártásból származnak. Mindkettőre igaz, hogy összetett értékesítési hálózatokon keresztül jutnak el a végső felhasználókhoz. A magyar versenyhivatalhoz érkezett jelzések alapján a vertikális lánc valamennyi szintjén problémák jelentkeznek. A hőszigetelő anyagok árának jelentős növekedése közvetlenül érintheti az építkezések tervezhetőségét, illetve a már megkezdett beruházások eredményes befejezését.
A Gazdasági Versenyhivatal tavaly óta kiemelt feladatként kezeli az utóbbi időszakban tapasztalható drasztikus építőipari alapanyag-áremelkedéshez kötődő, esetleges piaci torzulások vagy jogsértések feltárását. A nemzeti versenyhatóság korábban hasonló vizsgálatot folytatott a kerámia-falazóelemek hazai piacán, továbbá az építési fa piacain is. A GVH mindkét esetben átfogó javaslatcsomagot dolgozott ki a verseny élénkítésére és a fennálló piaci problémák kezelésére.
A hőszigetelő anyagok piaca vizsgálatának eredményeit a versenyhatóság – nyilvános konzultációt követően – jelentésben összegzi majd. A jelentés tervezetének elkészítésére a GVH-nak egy hónap áll rendelkezésére, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb egy hónappal meghosszabbítható.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


