Az elmúlt évtizedben a klímaváltozás kilépett a távoli jövőképek világából, és a mindennapi valóság részévé vált – ez már nem vita tárgya, hanem tény, amelyet...
Akár tízmilliárd forint is lehet az az összeg, amit az áramszolgáltatók elosztócégei az elmúlt években jogtalanul beszedtek a kisebb cégektől, önkormányzatoktól, társasházaktól. Ezen kisebb cégek közül sokan beperelték az áramszolgáltatójukat, így volt, aki ötmillió forintot is visszakapott - írja a hvg.hu.
Ez a jogtalanság abból következett, hogy egyes áramelosztó cégek nem tartottak be egy 2008-ban hatályba lépett rendeletet. Az energiaszolgáltatók a cégeket leginkább az áramfogyasztásuk alapján kategorizálták 2008-ig: kisfeszültségű (kif), középfeszültségű (köf) és nagyfeszültségű fogyasztókként (naf). A különböző kategóriákba tartozó cégekre más-más alapköltségek (a szállítási tételek közt kiszámlázott hálózati díjakban volt komoly különbség) vonatkoztak, a kisebb fogyasztásúakra magasabbak. Ezért sok kif-es át akart kerülni a köf-ös kategóriába, hiszen azzal jobban jártak volna.
A Gazdasági Minisztérium ezért bevezette a kif/köf kategóriát, és a villamosenergia-elosztókat arra kötelezte, hogy vizsgálják felül a besorolásokat, és azon fogyasztóikat, akik arra jogosultak, helyezze át a kedvezőbb tarifájú kategóriába. Emellett 2008-ig visszamenőleg fizesse ki nekik a különbözetet. Sok helyen azonban nem történt meg a felülvizsgálat, ezért nem történt meg a kategóriaváltás, így a különbözetet sem fizették vissza ezeknek a fogyasztóknak. Akik viszont perre léptek, sokszor milliós összegeket írtak nekik jóvá.
Az energiaaduditálással foglalkozó Get Energy Magyarország mintegy ötezer céget vizsgált át, s közülük több mint 900-nál az derült ki, hogy a villamosenergia-elosztók a 2008-as átsorolást nem végezték el, ami cégenként átlagosan 1-1,2 millió forintos visszafizetést eredményezett. De van olyan cég is, amelynek az E.On elosztócége már több mint 50 millió forintot fizetett vissza, sőt, egy esetben a három elosztó-hálózatos szolgáltató (az E.On, az Elmű-Émász és az EDF cégei) összesen több mint százmillió forintot is fizetett már egy vállalkozásnak.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


