A hónap végére átadják a forgalomnak az M0-ás körgyűrű legújabb szakaszát, valamint ha sikeresek lesznek a hatósági bejárások, akkor a Megyeri hídon is megindulhat a közlekedés. Sokan úgy vélik, hogy a főváros közlekedési terheinek csökkenése mindenképpen előnyös lehet, de vajon hogy bírja majd a forgalmat a jelenleg is szinte naponta beduguló M0-ás és milyen hatással lehet a Hungária körút, a Váci és a Szentendrei út környéki ingatlanok értékére a pozitív változás?

Kattints a képre! (Forrás: m0.hu)
Szakértők úgy vélik, hogy a jelenlegi kamionforgalom negyede biztosan elkerüli a várost és a körgyűrű új szakaszát veszi majd igénybe. A járművezetők a gyorsforgalmi úton immár 80 kilométeren át a város érintése nélkül eljuthatnak az Megyeri hídtól - a 2A és a 2B érintésével - egészen az M1-esig, de a legégetőbb az M3-as csomópont bekapcsolása volt a rendszerbe. A Megyeri híd átadásától elsősorban az Árpád híd átmenő forgalmának csökkenésére számítanak, de a használatbavételi eljárást elhúzhatja a szigetmonostori híd ügye.
Az új autópálya szakasz érinti a keleti peremkerületek közül a XV., a XVI. és a XVII. kerületet, keletről pedig Csömör, Nagytarcsa, Pécel, Maglód és Ecser határolja. A nagy hazai ingatlanforgalmazó hálózatok elemzőit arról kérdeztük, hogy milyen hatással lesz az új építészeti műtárgyak átadása és a forgalmi terhelés megváltozása a Hungária körút, valamint Óbuda és Újpest érintett területeinek ingatlanpiacára.
A hatástanulmányok szerint nem kell attól tartanunk, hogy kiürül a Hungária körút, hiszen az új szakasz csak a forgalom egy részétől mentesíti a fővárost, továbbá a fővárosi építkezésekre a jövőbe is nagy teherautók szállítják majd az építőanyagokat. Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy a korábban átadok pályatestektől az új szakasz szélesebb, valamint leállósávot is kialakítottak az építők.

Murányi Ákos, a Duna House vezető elemzője úgy véli, hogy jelenleg még nagyon nehéz számszerűsíteni a közúti forgalom csökkenésével járó értéknövekedést, de az eladók bizonyára nem fogják kihagyni ezt az érvet a hirdetéseikből. Jelenleg a körút terhelésének csökkenésére csak becslések készültek, a tényleges változás függvényében elképzelhető, hogy csökkenhet az egyébként nagyon nehezen eladható körútra néző lakások értékesítési ideje.
A körgyűrű új szakaszának keleti oldalán fekvő településeken valamelyest fokozódhat az érdeklődés a telkek és a családi házak iránt, bár az utóbbi években ezek a települések nem tartoztak a legnépszerűbb kiköltözési helyek közé.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A III. és a IV. kerület érintett területein erősen szóródnak a lakásárak, paneleket már 150-170 ezer forintos négyzetméterártól lehet vásárolni, a használt lakások elhelyezkedéstől függően 200-300 ezer forintba kerülnek négyzetméterenként. Az új építésű lakások négyzetmétere a pesti oldalon valamivel 300 ezer forint felett mozog, a budai részen viszont jó környéken 400-450 ezer forintba is kerülhet.
A Megyeri híd átadása elsősorban a rejtett ártartalékokkal rendelkező Dunakeszinek kedvez, de Óbuda és Újpest érintett területein is kapósabbak lehetnek a lakások. A várhatóan továbbra is forgalmas Szentendrei és Váci úton aligha valószínű az áremelkedés, de a környékbeli csendesebb utcákban található ingatlanok tulajdonosai a továbbiakban érvelhetnek majd a jó közlekedéssel. A híd környékén elsősorban ipari fejlesztéseknek van létjogosultsága, a társasház építések számának emelkedése a hídtól távolabb fekvő területeken valószínűsíthető.
A közutak fejlesztése mindig is pozitív hatással volt az érintett területek ingatlanpiacára. Az autópálya építések mentén vállalkozások indultak, új munkahelyek jöttek létre, csökkentek a távolságok az egyes területek között és megélénkült az ingatlanok forgalma. A jelentősebb csomópontokon bevásárlóközpontok, hipermarketek épültek, beindultak a lakóingatlan fejlesztések és emelkedtek a lakásbérleti díjak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


