Ősszel felszabadulhatnak a rejtett ártartalékok az ingatlanpiacon!

Pénzcentrum
2008. szeptember 8. 05:55

A hónap végére átadják a forgalomnak az M0-ás körgyűrű legújabb szakaszát, valamint ha sikeresek lesznek a hatósági bejárások, akkor a Megyeri hídon is megindulhat a közlekedés. Sokan úgy vélik, hogy a főváros közlekedési terheinek csökkenése mindenképpen előnyös lehet, de vajon hogy bírja majd a forgalmat a jelenleg is szinte naponta beduguló M0-ás és milyen hatással lehet a Hungária körút, a Váci és a Szentendrei út környéki ingatlanok értékére a pozitív változás?


Kattints a képre! (Forrás: m0.hu)

Szakértők úgy vélik, hogy a jelenlegi kamionforgalom negyede biztosan elkerüli a várost és a körgyűrű új szakaszát veszi majd igénybe. A járművezetők a gyorsforgalmi úton immár 80 kilométeren át a város érintése nélkül eljuthatnak az Megyeri hídtól - a 2A és a 2B érintésével - egészen az M1-esig, de a legégetőbb az M3-as csomópont bekapcsolása volt a rendszerbe. A Megyeri híd átadásától elsősorban az Árpád híd átmenő forgalmának csökkenésére számítanak, de a használatbavételi eljárást elhúzhatja a szigetmonostori híd ügye.

Az új autópálya szakasz érinti a keleti peremkerületek közül a XV., a XVI. és a XVII. kerületet, keletről pedig Csömör, Nagytarcsa, Pécel, Maglód és Ecser határolja. A nagy hazai ingatlanforgalmazó hálózatok elemzőit arról kérdeztük, hogy milyen hatással lesz az új építészeti műtárgyak átadása és a forgalmi terhelés megváltozása a Hungária körút, valamint Óbuda és Újpest érintett területeinek ingatlanpiacára.

A hatástanulmányok szerint nem kell attól tartanunk, hogy kiürül a Hungária körút, hiszen az új szakasz csak a forgalom egy részétől mentesíti a fővárost, továbbá a fővárosi építkezésekre a jövőbe is nagy teherautók szállítják majd az építőanyagokat. Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy a korábban átadok pályatestektől az új szakasz szélesebb, valamint leállósávot is kialakítottak az építők.


Murányi Ákos, a Duna House vezető elemzője úgy véli, hogy jelenleg még nagyon nehéz számszerűsíteni a közúti forgalom csökkenésével járó értéknövekedést, de az eladók bizonyára nem fogják kihagyni ezt az érvet a hirdetéseikből. Jelenleg a körút terhelésének csökkenésére csak becslések készültek, a tényleges változás függvényében elképzelhető, hogy csökkenhet az egyébként nagyon nehezen eladható körútra néző lakások értékesítési ideje.

A körgyűrű új szakaszának keleti oldalán fekvő településeken valamelyest fokozódhat az érdeklődés a telkek és a családi házak iránt, bár az utóbbi években ezek a települések nem tartoztak a legnépszerűbb kiköltözési helyek közé.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A III. és a IV. kerület érintett területein erősen szóródnak a lakásárak, paneleket már 150-170 ezer forintos négyzetméterártól lehet vásárolni, a használt lakások elhelyezkedéstől függően 200-300 ezer forintba kerülnek négyzetméterenként. Az új építésű lakások négyzetmétere a pesti oldalon valamivel 300 ezer forint felett mozog, a budai részen viszont jó környéken 400-450 ezer forintba is kerülhet.

A Megyeri híd átadása elsősorban a rejtett ártartalékokkal rendelkező Dunakeszinek kedvez, de Óbuda és Újpest érintett területein is kapósabbak lehetnek a lakások. A várhatóan továbbra is forgalmas Szentendrei és Váci úton aligha valószínű az áremelkedés, de a környékbeli csendesebb utcákban található ingatlanok tulajdonosai a továbbiakban érvelhetnek majd a jó közlekedéssel. A híd környékén elsősorban ipari fejlesztéseknek van létjogosultsága, a társasház építések számának emelkedése a hídtól távolabb fekvő területeken valószínűsíthető.

A közutak fejlesztése mindig is pozitív hatással volt az érintett területek ingatlanpiacára. Az autópálya építések mentén vállalkozások indultak, új munkahelyek jöttek létre, csökkentek a távolságok az egyes területek között és megélénkült az ingatlanok forgalma. A jelentősebb csomópontokon bevásárlóközpontok, hipermarketek épültek, beindultak a lakóingatlan fejlesztések és emelkedtek a lakásbérleti díjak.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. július 17. csütörtök
Endre, Elek
29. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. július 16. 19:26