13 °C Budapest

Fellendülés vagy káosz: Mit hozhat a Megyeri híd?

Pénzcentrum
2008. június 17. 12:00

Mit hozhat a Megyeri híd? Rövidesen elkészül az ország leghosszabb hídja, a Megyeri híd. Az M0-s körgyűrű fejlesztés minden szakasza élénkítette az adott környék ingatlanpiacát, vajon milyen hatással lesz az új híd Békásmegyerre és Káposztásmegyerre. Sokan a belvárosi forgalom csökkenésére számítanak, mások szerint ellehetetlenülhet Óbuda és Újpest közlekedése. Történeti áttekintésünkben megismertetjük Önökkel a főváros hídjait is.


A záróelem elhelyezése (Forrás: MTI)
Összeért a 300 méter pilontávolságú, ferde kábeles Megyeri híd, miután a kivitelezők beemelték az utolsó elemet is. Az 1862 méteres híd a fővárost elkerülő M0-s autóút részét képezi, de az autósoknak még várni kell. A két egyenként 100 méter magas pilonból induló kábelek 50 hídelemet tartanak, az utolsó elemet hegesztéssel rögzítették a helyére.

A Budakalász és Újpest között húzódó híd építési költsége eléri a 62 milliárd forintot. Szerkezetileg háromféle megoldást alkalmaznak a kivitelezők, a szentendrei Duna-ág felett acélhíd, az ártér felett feszített vasbeton szerkezet, a Duna fő ága felett pedig egy 591 méteres szakaszon a ferdekábeles híd épül. Az autósok majd irányonként két sávban közlekedhetnek, de leállósávot, kerékpárutat és gyalogutat is építenek.

A híd építése már régóta tervben volt, a szükségessége is vitathatatlan, a munkálatok azonban csak 2006-ban kezdődtek el. Egy amerikai komikus, Stephen Colbert kampányt folytatott, hogy az internetes szavazás körében róla nevezzék el a hidat, mások az építés körüli időhúzás miatt azt javasolták, hogy Pató Pálról nevezzék el az építményt. A névadás körüli botrányt a Földrajzinév-bizottság zárta le és végül a Megyeri híd elnevezés lett a befutó.

A híd a régió legkorszerűbb és hazánk leghosszabb hídja lesz, a felhasznált acélból és betonból több bevásárlóközpontot is meg lehetett volna építeni. Az építkezés menetét bárki megtekintheti a építés szomszédságában lévő látogatói központból. A híd jelentősége nem csak építészetileg fontos, hiszen a közlekedési szakemberek az Árpád híd és a környező utak tehermentesítésére számítanak.


Ilyen látvány vár az autósokra
Már az építkezés előtt megkezdődtek az ingatlanspekulációk, a híd elkészültét követően jelentős beruházásokra lehet számítani a folyó mindkét oldalán. Az érintett III. és IV. kerület a híd forgalomnak történő átadását követően tart a gépkocsi áradattól, ezért szigorító intézkedéseket kívánnak bevezetni a kerületek védelmében. A fővárosi hidak jelenleg is túlterheltek, amint befejeződik a Szabadság híd felújítása, máris kezdik a Margit hídon a munkálatokat.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A szakértők szerint fellendülhet a térség ingatlanpiaca, a híd átadását követően rövidesen élményfürdő és szállodakomplexum is lesz a közelben. A Dunakeszin építő vállalkozások jelenleg is kiemelkedő kereslettel szembesülnek, a javuló közlekedési viszonyok szintén az ő malmukra hajtják majd a vizet. A környező települések telektulajdonosai is a híd árfelhajtó hatására számítanak.

A pesti oldalon tisztább a kép, de a budai oldalon még mindig nem alakult ki a körgyűrű végleges útvonala. A tervezeteket hol a kerület, hol a lakosság, hol a környezetvédők vétózzák meg. Az építészeti szempontok mellett igyekeznek több alternatívát is készíteni, ami minden félnek hosszútávon megfelel. Forgalomszámlálással és hatástanulmányokkal próbálják elemezni a körgyűrű hatását a budai oldalra.

A fővárosi hidak története 1849-től napjainkig...

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Ajánlatunk