A kereskedelmi bankok többsége óvatos politikát folytat az ingatlanfinanszírozás terén: míg egyes pénzintézetek egyáltalán nem nyújtanak hitel turisztikai-kereskedelmi ingatlanok, illetve lakóparkok építéséhez, addig mások inkább a cégek múltjának átvizsgálásában látják a kockázat csökkentésének zálogát.
A Commerzbank például főként projekteket finanszíroz és azon nagy múlttal rendelkező vállalatoknak nyújt hitelt, amelyek fővállalkozóként jelennek meg egy-egy projekt esetében.
Az UniCreditnél ezzel szemben már a projektfinanszírozást és az építőipart is kiemelten fontos területnek tartják. Tamás Gábor ügyvezető igazgató a Napi kérdésére elmondta, hogy míg az építőiparban a volumen pillanatnyilag csökken, addig az ingatlanfejlesztésekhez kapcsolódó projektfinanszírozás továbbra is sikeres.
Az UniCredit és a Raiffeisen is speciális szempontok alapján vizsgálja a hitelt igénylő építőipari vállalkozásokat. A Raiffeisen esetében ezt az építőipari kitettség jelentős, 10 százalék feletti volta indokolja.
Az OTP-nél az építőipari kitettség átlagos, a főtevékenységként ingatlanfejlesztéssel foglalkozó vállalatok esetében azonban átlagon felüli. A bank szerint a korábbi években piacra lépett kisvállalkozások nem tudnak majd megfelelni az erősödő követelményeknek, miközben a nagyobb vállalkozásoknak is gondot okoz majd a csökkenő nyereség. Ez főként a feketemunka eltűnésének és a bérköltségek növekedésének tudható be.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


