A magyar nyugdíjrendszer hosszú távú fenntarthatóságáról szóló viták felerősödtek az utóbbi időben.

A 2022. évi nyugdíjmegállapítás esetén alkalmazandó valorizációs szorzók előreláthatóan 8 és fél százalékkal nőhetnek az idei szorzókhoz képest – írja a nyugdíjguru.
A 2022. évi nyugdíjmegállapítás esetén alkalmazandó valorizációs szorzók előreláthatóan 8 és fél százalékkal nőhetnek az idei szorzókhoz képest – írja elemzői cikkében Farkas András, nyugdíjszakértő. A szakértő megjegyzi, A 2022. január 1. és december 31. közötti megállapítási kezdőnappal nyugdíjat igénylő személyeknek - a koronavírus pandémia okozta gazdasági nehézségek ellenére - nem kell tartaniuk attól, hogy kedvezőtlenebb valorizációs szorzókkal állapítanák meg a nyugdíjuk alapját képező nettó számított havi életpálya átlagkeresetük összegét.
A lényeg, hogy 2022. évi nyugdíjigénylés esetén a 2020-as és korábbi évek nettósított éves kereseteit kell a 2021. év kereseti szintjéhez igazítani a 2022. márciusában kiadandó valorizációs szorzók révén. Ebből pedig az következik, hogy a bruttó és a kedvezmények nélkül számított nettó átlagkereset egyaránt 8,5 százalékkal, a kedvezmények figyelembe vételével számított nettó átlagkereset pedig 8,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Mindez azt eredményezi, hogy
2022-ben legalább 8,5 százalékkal tovább javulhatnak a valorizációs szorzók.
A képlet tehát egyszerű, folytatódik a trend, hogy aki később megy nyugdíjba az nagyot szakíthat, legyen szó öregségi vagy a nők kedvezményes nyugdíjba vonulásáról.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


