Adó 1 százalék felajánlás 2024: hol található az adó 1 százalék civil szervezetek listája, mennyi az adó 1%-a, meddig lehet az adó 1%-át felajánlani és...
A magyar nyugdíj-megtakarítók átlagosan 43 évesen kezdenek felkészülni a nyugdíjas éveikre, ami előrelépés az egy évvel korábbi átlaghoz képest. Részben ez annak is köszönhető, hogy már a huszonévesek is egyre nagyobb arányban képviseltetik magukat a megtakarítók között.
2017-ben egy átlagos magyar megtakarító 44 éves korában indította el a privát nyugdíj-előtakarékosságát - derül ki a GRANTIS pénzügyi tanácsadó cég 3500 fő megkérdezésével készült felméréséből. 2018-ra ezt az átlagot 43 évre sikerült csökkenteni, ami a magyar lakosság pénzügyi tudatosságának lassú, de biztos javulását mutatja.
Ez az egy korévnyi eltérés nem tűnik soknak, viszont árnyalja a képet, hogy a 25-30 éves korcsoport aránya megduplázódott a megtakarítókon belül. A 30 és 40 év közöttiek aránya nem ugrott meg ilyen látványosan, ám ebben a korcsoportban is határozott növekedés tapasztalható.
"Mindenképp pozitív tendenciát mutat a megtakarítók fiatalodása" - mondta el Kovácsik Tamás, a GRANTIS nyugdíjszakértője, aki szerint minél korábban kezd valaki hozzá a privát nyugdíjának összegyűjtéséhez, annál kisebb havi összegből éri el ugyanazt az eredményt, mert több idő áll rendelkezésére a 65 éves nyugdíjkorhatár eléréséig.
- tette hozzá Kovácsik Tamás, aki szerint egyre többen ismerik meg a három államilag támogatott nyugdíj-megtakarítási lehetőséget, és döntenek ezután nyugdíjbiztosítás, önkéntes nyugdíjpénztár vagy nyugdíj-előtakarékossági számla indítása mellett. A szakértő szerint még így is lenne hova fejlődni: a megtakarításba kezdők átlagéletkorát 40 év alá kellene csökkenteni.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


