Az alapélelmiszereken belül például a tojás ára közel 30 százalékkal, a búzafinomliszté 20 százalék feletti mértékben csökkent.
A magyarok több mint fele rendelkezik valamilyen lakáscélú tervvel. Egy friss felmérés szerint a legtöbben ingatlant vásárolnának, felújítanának, vagy gyermeküket támogatnák lakáscélú megtakarítással.
Hazánkban a lakosság legfontosabb vagyonelemei közé tartozik az ingatlan, így nem meglepő, hogy a magyarok többsége, 55 százaléka rendelkezik valamilyen lakáshoz kapcsolódó tervvel, legyen szó vásárlásról, építkezésről vagy felújításról. A Fundamenta-Lakáskassza Zrt. országos reprezentatív kutatása alapján a legtöbben (25%) vásárolnának akár új, akár használt ingatlant. Ugyanilyen arányban (25%) válaszolták, hogy lakásfelújítást, modernizálást terveznek. A lakáscélok képzeletbeli dobogójának harmadik fokán a gyerekek lakáscéljainak támogatása áll: a válaszadók 8 százaléka jelezte ilyen irányú szándékát, míg házépítést, meglévő lakás bővítését 5, illetve 4 százalék tervez.
A húszonévesek számára a legfontosabb a saját lakás
A lakásvásárlási vagy építési céllal rendelkezők többsége, a válaszadók 60 százaléka első otthonát szeretné megteremteni. A 20-as éveikben járók 86 százaléka tervezi első lakásának megvásárlását, míg a 40-es korosztályban már azok vannak többségben, akik nem első lakást vennének. A gyerek lakáscéljainak támogatásával 12 százalék kalkulál, és ez a cél az 50 éves korosztályban jelenik meg leghangsúlyosabban azok között, akik vásárlást terveznek (30%). 8 százalék azok aránya, akik befektetési céllal vennének ingatlant.
Az adatokból látszik, hogy sokan csak ötvenéves koruk után kezdenek takarékoskodni a gyerekek lakására. A Fundamenta szakértője szerint ugyanakkor érdemes lenne szülőként már korábban belefogni a lakáscélú megtakarításba, hiszen egy 8-10 éves lakás-előtakarékossági konstrukcióval megteremthető a lakásvásárláshoz szükséges önerő, melyhez állami támogatás is igénybe vehető. Így a gyerekek még több esélyt kaphatnak arra, hogy önálló felnőtt életüket saját lakásukban kezdhessék el.
Határozott elképzelések
Miközben sokan rendelkeznek lakáscélú tervekkel, kevesebben vannak, akiknek a megvalósításról is van elképzelésük. A Fundamenta szakértője szerint az adatok jól mutatják, hogy a lakás-előtakarékossági szerződés biztos és jó alapot nyújt a tervezéshez: az ilyen megtakarítással rendelkezők körében kiemelkedően magas (73%) azok aránya, akiknek határozott elképzeléseik vannak lakáscéljaik megvalósítását illetően. A szüleikkel élő fiatalok között is sokan vannak, akik már tudják, hogyan teremtik meg első önálló otthonukat, míg a kutatási adatok alapján
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Melyiket válasszam?
A Pénzcentrum kalkulátorávalkönnyen összehasonlíthatjuk a különböző lakástakarékok ajánlatait. Abban az esetben például, ha havonta 20 ezer forintot tennénk félre, akkor 3 év 10 hónap alatt 1 198 204 forint lesz a megtakarításunk az OTP Lakástakarék Start4U csomaggal. Ebben az esetben a számlanyitás díjmentes. Ezzel szemben a Fundamenta Lakáskassza 3. 9-es számla 921. számú módozatával 4 év 1 hónap alatt 1 300 87 forintot gyűjthetünk össze. Itt a számlanyitási díj 32 200 forint. Az Aegon Otthon 4 csomagja pedig 3 év 10 hónap megtakarítási idővel 1 192 392 forintot ajánl. Náluk a számlanyitási díj 26 000 forint. További kalkulációértKATTINTS IDE.


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


