Qi Baishi (1863—1957) nevét nem sokan ismerik, még a művészetek iránt rajongók közül sem, holott a világ harmadik legkapósabb festőjének számít, a mostani aukciós eredmények szerint.
Qi Baishi a 20. századi hagyományos kínai festészet egyik legkiválóbb képviselője, az ő nevéhez fűződik a madár-virág képek festésének megújítása is. Pályafutását asztalosként kezdte, vagyis művészeti képzésben soha nem részesült, ennek ellenére alkotásai - az Art Price nemzetközi műkereskedelmi adatbázis adatai szerint - a világ harmadik legkeresettebb festőjévé tették 2009-ben, közvetlenül Pablo Picasso és Andy Warhol után, akik minden évben listavezetők.
Picasso és Warhol alkotásai több mint 220 millió dollár forgalmat generáltak tavaly aukciókon, utánuk következik Qi Baishi, a maga 70 millió dolláros eladási statisztikájával. Sikerét az is magyarázza, hogy rendkívül termékeny alkotónak számít, vagyis állandó kínálatot biztosít a műkincspiacon jellegzetes képeivel, melyeken főként egerek, madarak és rákok láthatók.
Az Art Price több mint 6000 aukciós ház adatait gyűjti egybe, azonban egészen tavalyig egyetlen nem nyugati művész neve szerepelt az eladási toplistán, egy kortárs kínai művészé, Zhang Xiaogang-é, aki 2007-ben a 22. helyen végzett.
A kínai milliárdosok számának emelkedésével azonban egyre több távol-keleti művész válik ismertté. Qi festményei manapság már minden fontosabb kínai gyűjteményben megtalálhatók, értékük pedig két évtized óta emelkedik. 2007-ben a Sotheby's hongkongi árverésén például 850 ezer fontot adtak egy képéért.


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


