A Magyar Nemzeti Bank 2008. június 4-én új, 5000 forint névértékű ezüst emlékérmét bocsát ki "Siklósi vár" elnevezéssel. Ezzel a 2004-ben indított Magyar várak sorozat öt tagúvá válik: a visegrádi, a diósgyőri, a munkácsi és a gyulai vár után az MNB az ország egyik legjobb állapotban megmaradt várkastélyát jeleníti meg törvényes fizetőeszközön.
A siklósi várat megjelenítő, 5000 forint névértékű érmét a mai napon Siklóson bocsátotta ki a Magyar Nemzeti Bank. A Szöllőssy Enikő által tervezett emlékérme előlapján egy XIX. századi acélmetszet után, a nyugati oldal felől készült látkép található, amely a siklósi vár épületét, a déli tornyot, a ferences kolostort és templomot jeleníti meg. Itt találhatók továbbá a kötelező éremképi elemek a "MAGYAR KÖZTÁRSASÁG" felirat, az "5000" értékjelzés, a "FORINT" felirat és a "2008" verési évszám illetve a "BP." verdejel. A hátlapon a siklósi vár látható északi nézetből. A vár ábrázolása alatt vízszintesen, kissé balra csúsztatva a "SIKLÓSI VÁR" felirat olvasható.

Az emlékpénz 925 ezrelék finomságú ezüstből készült, súlya 31,46 gramm, átmérője 38,61 mm, széle recézett. Az érméből összesen 10.000 darab készül, ebből 6.000 tükörfényes (proof) kivitelben.

A vár első említése 1294-ből maradt fenn, legrégebbi épületrészeit a déli lakószárny pincéjében derítették fel. A törökök 1543-ban Szulejmán vezetésével foglalták el a várat, amely 1686-ban szabadult fel az oszmán megszállástól. 1828-tól a Batthyány család volt a vár tulajdonosa. Az emlékérmét Batthyány Kázmér, az első felelős kormány külügyminiszterének születési évfordulóján bocsátja ki a jegybank.
Az ezüst emlékpénz megvásárolható a Magyar Pénzverő Zrt. székhelyén (Budapest VIII., Könyves Kálmán krt. 38.), valamint az MNB Látogatóközpontjában üzemelő érmeboltjában (Budapest V., Szabadság tér 8-9.).


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


