A kapcsolt vállalkozások között alkalmazott elszámolóárak szabályozásának célja, hogy megakadályozza a cégcsoporton belüli jövedelmek átcsoportosítását - írja a Napi Gazdaság
A több országban jelen lévő vállalatok ugyanis arra törekszenek, hogy a legnagyobb eredményt ott mutassák ki, ahol a legkisebb az adóteher, illetve a legnagyobb az adókedvezmény. Nemzetközi viszonylatban a 16 százalékos magyar társasági adókulcs nem számított túl magasnak, a 4 százalékos szolidaritási adó bevezetésének hatására azonban tőlünk is megpróbálhatják "elvinni" a profitot. Az adóhatóság ellenőrzési tervében évek óta kiemelt helyen szerepel a transzferárak vizsgálata. A revizorok eddig főként az árak megállapításával kapcsolatos dokumentációk meglétét ellenőrizték, és inkább a szembeötlő hibákat tárták fel, de az adótanácsadó cégek szerint a közeljövőben fokozódó szigorra lehet számítani, mivel az APEH munkatársai egyre felkészültebbek a témában.
A transzferárakkal kapcsolatos kockázatok minimalizálásában sokat segíthet a cégeknek a 2007 januárjától kérhető előzetes árképzési megállapodás (APA), melynek keretében a pénzügyi tárca a feltételes adómegállapítás logikájához hasonlóan meghatározza a szokásos piaci árat - hangsúlyozta László Csaba, a KPMG adópartnere.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


