Gyors növekedés előtt áll a kelet-közép-európai biztosítási piac. Éppen ezért a hazai piacon jelen lévő szereplők nagy része is fontolgatja a külföldi terjeszkedés lehetőségét - írja a Világgazdaság.
A magyar piacon jelen lévő 25 biztosítótársaságból húsz külföldi csoport tulajdonában van. Gyakorlatilag mindegyikük kacsingat Kelet-Európa felé, de egyelőre kevesen mertek a legfejlettebbnek számító lengyel, magyar, cseh régión kívül másutt is megjelenni.
A kilenc országban jelen lévő német Allianz konszern tekinthető a legnagyobb szereplőnek 15 millió ügyféllel és mintegy 13 százalékos összpiaci részesedéssel. Intenzív terjeszkedést a jövőben Ukrajnában tervez a társaság, ahova nemrégen tette csak be a lábát. A piacra lépést előkészítő elemzés alatt van a szerbiai és a kazahsztáni piac is. Utóbbiakon a dinamikus gazdasági fejlődés és a jogi stabilizáció a meghatározó. A társaság tapasztalatai szerint nincs mindenhol ugyanolyan jól működő belépési stratégia. Fontosnak tartják ugyanakkor, hogy a piaci fejlődés minél korábbi szakaszában jelenjenek meg. A régiós piacon az élet- és nyugdíjbiztosításokban, illetve a vagyonkezelésben látják a legnagyobb lehetőséget.
A holland Aegon csoport kelet-európai terjeszkedéséhez magyar leányvállalatának tapasztalatait használja fel. A négy tagból álló régiós csoport dinamikus fejlődés előtt áll, és újabb célpontjuk Románia. Lengyelországban az életbiztosítási piac 4. helyét foglalják el, Szlovákiában a biztosító mellett tavaly alapítottak nyugdíjpénztárat, és Csehországban is az életbiztosítás a prioritás. A társaság régiós tervei között nem a hajszolt ütemű piacszerzés szerepel, hanem a biztos pilléreken nyugvó óvatos terjeszkedés. Ez jó pozíciójú társaságokat jelent, amelyek öt éven belül az új piacok szerzéseiben az ötödik-hatodik helyen végeznek.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A régióban nyolc országban jelen lévő Generali csoport tavalyi díjbevétele Ausztria nélkül közel egymilliárd euró volt. Egy új piacra való belépésnél többek között az adott ország gazdasági növekedését vagy az egy főre jutó biztosítási költés dinamikáját nézik. A kelet-közép-európai piacon a csoport mintegy húszszázalékos növekedést tervez Szlovákiában, Szlovéniában, Romániában és Horvátországban, ezenkívül lehetőséget keres az orosz piacra (FÁK-országok) való belépésre
A hazánkban az Union Biztosítót üzemeltető Viena Insurance Group (VIG) 12 régiós országban van jelen. A VIG egyaránt hoz létre zöldmezős vállalkozásokat és vásárol meglévő társaságokat, vagyis számos országban van már két-három biztosítója. Olyan országokban, ahol nem kínálkozott megfelelő biztosítófelvásárlási lehetőség, a csoport a meglévő érdekeltségét fejleszti tovább. Utóbbiba tartozik Magyarország is. Legfrissebb célpiaca Ukrajna és Oroszország.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.