A tavaly júniusban indított toborzókampány óta 3900-an kötöttek szerződést a Magyar Honvédséggel,
Egy internetes felmérésből kiderült, mi az, ami legjobban hiányzik a magyar álláshirdetésekből, és melyek azok a szitokszavak, amelyeknek olvasása után eszünk ágában sincs jelentkezni az adott pozícióra.
Ma már nem kell futni az állások után, azok futnak utánunk: elég csak megnyitni a közösségi hírfolyamunkat, és lépten-nyomon álláshirdetések jönnek szembe. Röpködnek a versenyképes fizetés és a rugalmas munkaidő címszavak. De vajon ma mennyire figyelemfelkeltő még mindez? Vajon mik azok a kifejezések, amelyek láttán a egy álláskereső számára vonzó lehet egy ajánlat?
Ennek járt utána a Szárnyas Fejvadász nevű közösségi állás és munkaközvetítő oldalnak több mint 215 ezer követője van, az oldal még 2011-ben indult, amikor egyre többen veszítették el az állásukat. A KSH adatai szerint abban az évben a munkanélküliségi ráta a 15-64 évesek körében 11,1 százalék volt. A legfrissebb adatok szerint 2018. december-2019. februári időszakban ez a szám 3,6 százalék.
Ettől függetlenül az oldal népszerűsége töretlen, a mai napig aktív, és rengeteg álláshirdetés kerül fel ide rendszeresen. Nemrégiben két érdekes kérdést is feltettek, amiből élesen kirajzolódik, mit szeretnek olvasni a magyar munkakeresők az álláskiírásokban, és mit nem.
Mi az a hívószó egy hirdetésben, ami eldönti, hogy megpályázzátok?
Rengeteg komment érkezett a kérdésre, és töméntelen panaszáradat (erről később még lesz szó) közül nem könnyű kihámozni a konkrét válaszokat, de egyértelműen megállapítható, hogy az
A versenyképes fizetés kifejezés a legtöbb kommentelőnél kiveri a biztosítékot, amellett persze, hogy vannak, kik megvédik a cégeket, mondván a munkavállalónak be kell tudnia árazni magát a piacon, tudnia kell, mennyit ér. Érv még emellett, hogy sokan nem egységes bért kínálnak az alkalmazottaknak, hanem mindenkit egyéni kompetenciái szerint díjaznak.
Érdekes módon előkelő helyen szerepel még a munkavégzés konkrét helye, tehát sokan fájlalják, hogy az álláshirdetésekben nem szerepel, hol is kell dolgozni:
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- írja egy hozzászóló. A munkáltatóknak érdemes lenne ezeken kívül még feltüntetni a pontos munkaidőt, a munkakör leírását, hiszen sokszor a hangzatos ígéretek közt pont a lényeg veszik el: mit is kell csinálni. És persze sokkal vonzóbb egy hirdetés, ha a cég neve, elérhetősége is fel van tüntetve, sőt, akár még a HR-es személye is.
A bejelentett munka viszont nem szerepel a kritériumok között annyiszor, mint gondoltuk, talán azért is, mivel az emberek ezt ma már természetesnek veszik.
Na, ezt ne!
Ennél is érdekesebb, hogy mi az a szitokszó, amit ha olvasnak egy hirdetésben, az elriasztja a jelentkezőket:
-írja egy hozzászóló, és igaza is van, az ilyen bakikat leendő munkáltatóként érdemes elkerülni. De ugyanígy gyakran elrisztja az embereket a motivációs levél, kiváltképp abban az esetben, ha semmit nem tudnak a cégről vagy a betöltendő pozícióról. De a bérigény megjelöléssel elküldendő önéletrajz, a terhelhetőség, a stressztűrő képesség, valamint a monotóniatűrés sem a legkecsegtetőbb kifejezések egy álláshirdetésben. És természetesen a helyesírási hibák sem teszik vonzóbá a munkáltatót, ahogy a munkakörök csoportosítása sem: "olvastam mar könyvelő adminisztrátor óvónőről, hr fordítóról, és webdesigner kasírozóról is" - írja a kommentelő.
- összegzi munkaerőpiaci tapasztalatait egy hozzászóló.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Lakásbiztosítás: milyen kár ellen véded az otthonod?
A kutatásunkban arra keressük a választ, hogy az olvasóink pénzügyileg hogyan készülnek fel az ingatlanukat érintő káreseményre.
-
Milyen lakáscélod van? Vásárlás vagy felújítás?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy mit gondolnak olvasóinknak a lakás-előtakarékosságról.