A repülőgéptől való félelem leküzdésére számos hatékony módszer létezik, amelyek segíthetnek az utazási szorongás enyhítésében.
Főként a szüleitől tanult a pénzzel gazdálkodni, öngondoskodási képességét pedig minimum átlagosnak ítéli a 19-30 éves korosztály nagyobb része. A családalapítás, a lakásvásárlás és a tartalékképzés csak néhányuk megtakarítási céljai között szerepel, ezek helyett inkább rövid távú pénzügyi célokat tűznek maguk elé a fiatalok.
Az Y generáció fiatalabb és a Z generáció idősebb tagjai állnak a legjobban, ha pénzügyi edukációról van szó - legalábbis erre következtethetünk az OTP Bank Öngondoskodási Index 2018-as adataiból. A korosztályba tartozó megkérdezettek 66 százaléka otthon (azaz szülőktől, nevelőktől), 36 százaléka a felsőoktatásban tanult a pénzügyekről. Ehhez képest a vizsgált teljes lakosság átlaga 54 és 27 százalékban nyilatkozott úgy, hogy kapott pénzügyi oktatást otthoni vagy iskolai környezetben.
Így látják magukat a fiatalok
A 19-30 évesek nem tekintik magukat "pazarlónak" a többi korosztályhoz képest. Az Öngondoskodási Index erre vonatkozó kérdésére 58 százalékuk úgy nyilatkozott, saját megítélése szerint ugyanannyit tesz azért, hogy legyen megtakarítása és tudatosan kezelje pénzügyeit, mint az átlag, sőt 13 százalékuk úgy érzi, hogy pénzügyileg még sokkal tudatosabb is másoknál.A tudatosság nem jelent hosszú távú célokat
A fiatalok viszonylagos pénzügyi képzettsége ellenére, terveik fókuszában nem a kiszámítható jövővel, vagy a hosszú távú anyagi biztonsággal összefüggő célok állnak. Az elmúlt években olyan célokért sikerült félretenniük, mint a ruhatár bővítése, felújítása (34 százalék), az okostelefon, táblagép, számítógép, laptop vásárlása (31 százalék), nyaralás, belföldi vagy külföldi utazás (20 százalék). Az következő egy-két évben ugyanezeket a megtakarítási célokat szeretnék elérni.Az Öngondoskodási Indexből emellett az is kiderül, hogy a 19 és 30 év közöttiek mekkora összegből tudnak e célokra megtakarítani: elmondásuk szerint a fiatalok átlagosan 159 707 forintot keresnek, ami 9 százalékkal kevesebb valamennyi korosztály 175 117 forintos átlagkereseténél.
A rövid távra tervezés életkori sajátosság, de nem árt gondolni a jövőre
A hosszú távú tervek jóval népszerűtlenebbek a fiatalok körében: lakásvásárlásra a megkérdezettek 12 százalék, váratlan helyzetekre 6 százalék, családalapításra 3 százalék tervez gyűjteni a megkérdezettek között."Érthető, hogy a fiatalok olyan megtakarítási célokat tűznek maguk elé, amelyek a világ felfedezésével, tanulással vagy a szórakozással kapcsolatosak" - mondta el a Nyitrai Győző, az OTP Bank Megtakarítási Szolgáltatások Főosztályának igazgatója. "Az életkor előrehaladtával a prioritások és a lehetőségek is változnak, amire érdemes előre gondolni. Az OTP Bank Pénzügyi Tervezője az életkor, a megtakarításba bevont összeg, az átlagos havi megtakarítás, a várható jövedelmek és a megtakarítási célok megadásával megmutatja, hogyan alakul a kitöltő pénzügyi helyzete a következő években. Az OTP Bank fiókjaiban szakértők segítségével kialakítható a legoptimálisabb, személyre szabott megtakarítási konstrukció" - tette hozzá.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


