Az egyik akadály, ami sokakat visszatart a technológia kipróbálásától, az a félelem, hogy az AI használata a munkájukban nem legitim vagy nem tisztességes.
A 15 és 64 év közötti EU-s munkavállalók mindössze 5 százaléka dolgozott általában otthonról 2017-ben. Bár ez az arányszám rendkívül alacsony, a magyar adat még ettől is jócskán elmarad a maga 2,5 százalékával. Ez azt jelenti, hogy hazánkban jelenleg, alig több mint 100 ezer olyan munkavállaló van, aki otthonról, azaz homeoffice-ból tevékenykedik.
A 15 és 64 év közötti EU-s munkavállalók mindössze 5 százaléka dolgozott általában otthonról 2017-ben - derült ki az Eurostat legfrissebb jelentéséből. A legnagyobb arányban a holland, luxemburgi és finn, míg legkisebb arányban a bolgár, illetve román melósok dolgoztak otthonról. Mindez a számokban azt jelenti, hogy az első helyen végzett hollandoknál a 15-64 év közöttiek 13,7, míg a románoknál csupán 0,4 százaléka végezte otthonról a munkáját. Ez az eltérés több mint 34-szeres.
Bár az állandóan otthonról dolgozók száma alacsony, a jelentés kitér arra is, hogy azok aránya, akik csak néha dolgoznak otthonról, növekszik. 2008-ban ugyanis még csak 7,7 százaléknyian voltak a néha otthonról munkára jelentkezők, addigra 2017-re 9,6 százalékról lehet beszélni. A jelentés ezen kívül kitér arra is, hogy az otthoni munkavégzés gyakorisága növekszik az életkorral. Hiszen míg a 15-24 évesek mindössze 1,6 százaléka dolgozott általában otthonról, addig a 25-49 évesnél már 4,7, az 50-64 éveseknél pedig már 6,4 százalék volt ez az arány.
Magyarország a maga 2,5 százalékos eredményével arányaiban éppen feleannyi otthoni munkavállalót tud felmutatni, mint az EU-s átlag. És ezzel az eredménnyel egyébként az összes országot felvonultató listán csúnyán a hátsó fertályban szerepelünk. A törés azonban már csak azért is nagyon szembetűnő mert Ausztriában még az európai átlaghoz képest is rengetegen, a 15-64 év közöttiek 9,5 százaléka dolgozott otthonról. A statisztikából kiolvasható tehát, hogy minél keletebbre haladunk annál kevesebb lesz azok aránya, akik otthonról dolgoznak.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


