A kérdés úgy fest eldőlt, a napokban ugyanis kimondták, hogy a Procter and Gamble közismert terméke, a Pringles, igenis burgonyasziromnak számít, amely besorolásnak a cég annyira mégsem örül, hiszen így dobozonként 20 penny (62,8 forint) áfát vethet ki rá a brit adóhatóság.
A P&G éveken át küzdött az adóhatósággal, illetve jogászokkal a kérdés eldöntésében, hogy milyen élelmiszer-kategóriába sorolják a Pringles terméket, hiszen ettől függ, hogy kell-e fizetnie 15 százalékos általános forgalmi adót, vagy sem, pontosabban, hogy visszaigényelheti-e a cég az eddig befizetett mintegy 100 millió fontos adót, vagy sem.
A brit ítélőtábla tegnapi döntése értelmében visszaigénylésről szó se lehet, sőt, lévén, hogy burgonyasziromról van szó, jövőre - az átmentei áfa-csökkentés ellenére is - hozzávetőleg 20 millió fontnyi adót fog fizetni a cég.
A P&G éveken át azzal érvelt, hogy a Pringles nem tartalmaz annyi burgonyát, amennyi a chips kategóriába soroláshoz elegendő lenne, hiszen 33 százalékban lisztből, 25 százalékban pedig egyéb alapanyagokból készül.
Ugyanakkor a bíró azt állította, hogy 42 százalék már épp elég ahhoz, hogy burgonyából készült élelmiszernek számítson, vagyis nem sorolható a "sós snack-ek" kategóriába.

Életveszélyes munkahelyek Magyarországon: itt történik a legtöbb baleset, egyre aggasztóbb a helyzet
Tavaly 75 ember halt meg munkahelyi balesetben, ez 20 százalékos növekedés - olvasható a MASZSZ közleményében.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


