Magyarországon legfeljebb a forint árfolyamváltozásainak hatására drágul a fekete, a kávé világpiaci árnövekedése nem gyűrűzik be hozzánk. A hazai piacon ugyanis marginális szerepet tölt be az évtizedes rekordárfolyamot átlépő kolumbiai kávé.
Itthon nagyobb problémát okoz viszont, hogy a válság kezdete óta a kávéházak forgalma 15 százalékkal esett. A kávé fellegvárának számító Olaszországban is hasonló tendenciák mutatkoznak.
A kolumbiai kávé márciustól kezdődött jelentős drágulása nem emeli hazánkban a fekete nedű árát. A kávétőzsdén ugyan valamelyest növekedtek az árak, de a világ legnagyobb exportőre, Brazília kávéjának árfolyama nem változott érdemben. Áremelkedést a forint gyengülése okozott, főként azoknál az importőröknél, amelyek nem nyers, hanem már pörkölt formában hozzák be a kávébabot - nyilatkozta a hazánkban saját pörkölő üzemet fenntartó és a kávéházak egyik legnagyobb beszállítójának számító Caffé Perté kereskedelmi igazgatója.
Boda Andrea hozzátette, a cég fél évre előre berendeli a feldolgozandó nyerskávé mennyiséget, ennek köszönhetően kisebb az árkockázat, így idén további drágulás legfeljebb az áfa emelése miatt várható.
Ugyanakkor a válság hatására megváltozott fogyasztói szokások következtében a kávéházak forgalma 15 százalékkal csökkent. Az emberek nem isznak kevesebb kávét, inkább annak minőségét adják alább, otthon vagy a munkahelyen fogyasztják el korábbi kávéházi adagjukat - mondta el a szakember.
A kávéházak forgalma az eszpresszó hazájának számító Olaszországban is jelentősen csökkent, de a válság mellett ebben az új kávéfőzési technológiák elterjedése is szerepet játszik. A kapszulás és párnás kávéból gyorsan lehet nagyon jó minőségű feketét készíteni, így például - hoz példát Boda Andrea - fodrászszalonok, irodák a kávéházi rendelés helyett már saját géppel főzött presszóval kínálják a vendégeiket. Mindez a válsággal együtt jelentős visszaesést, mintegy 30 százalékos forgalomcsökkenést jelent az itáliai kávéházaknak. Az új technológia hazánkban egyelőre kevésbé elterjedt, használatuk főleg irodákban jellemző.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


