Az idei év utolsó parlamenti szavazási munkanapján tegnap az adótörvények módosítása kapcsán arról is döntöttek a képviselők, hogy csupán kb. 50 ezer vállalkozásnak kell az interneten keresztül benyújtania az adóbevallását, azt is csak májustól (az áprilisi hónapról május 12-én). Az 50 ezeres tábort a kiemelt adózók mellett a 10 ezer legnagyobb adózó, valamint a havi és negyedéves bevallásra kötelezettek alkotják és nekik havonta adatot kell szolgáltatniuk a foglalkoztatottakról is. A három, kötelezettségcsoportonként meghatározott számlára történő befizetést 2006. áprilisról 2007. januárra halasztották - írja a Világgazdaság.
Az éves bevallóknak csak 2007-től kell kizárólag az interneten keresztül adóbevallást készíteniük, illetve adatokat közölniük az alkalmazottaikról. Az SZJA-törvény hatálya alá tartozó egyéni vállakozóknak és az evásoknak csak 2007-től kell áttérni az évesről a negyedéves bevallásra.
Az elektronikus adóbevallást csak a kormányzati portál ügyfélkapuján keresztül kapott azonosítóval lehet majd benyújtani, azaz a törvényi engedély ellenére nem használhatnak elektronikus aláírást - írja a Népszabadság. Az elektronikus aláírás-szolgáltatók azt fontolgatják, hogy Alkotmánybírósághoz fordulnak.
Álláspontjuk szerint az új szabályozás a jogbiztonságot is veszélyeztető technológiai visszalépést tesz lehetővé, ugyanis az ügyfélkapun keresztül nem követhető nyomon, hogy ténylegesen az arra jogosult személy nyújtotta volna be az adóbevallást, emellett a rendszer működtetői könnyen hozzáférhetnek az azonosítóhoz.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


