Milliárdos birodalmat épített, egy rossz faxgéppel szállt ki - Pados Gábor a kezdetekről, műkereskedelemről, acb-ről
Az Első Yard hetedik epizódja Pados Gábor műkereskedőről szól. A Szombathelyre, első generációs értelmiségi családba született Pados életét már a kezdetektől végigkíséri a művészet. Falta az irodalmat, punk bandát alapított, később fogadott el műtárgyat kölcsön visszafizetéseként, majd pedig megalapította saját kereskedelmi galériáját, az acb Galériát.
A mai adásból kiderül, hogyan ívelt fel Pados kereskedői karrierje, s miképpen vált klasszikus seftesből elismert galériássá. Eleinte ugyanis nem műtárgyakkal, hanem teljesen más típusú árucikkekkel, például lengyel szőrmével és élelmiszerrel is bizniszelt, kihasználva szülővárosa, Szombathely közelségét az osztrák határhoz. Ezt követte a papírírószer-kereskedés, amit a 2008-as válság vágott gajra, és csak ekkortól kezdte főtevékenységként űzni a műkereskedelmet, ahova tehát jelentős kereskedelmi tapasztalattal érkezett.
A műkereskedelmen kívül lesz szó arról is, hogy mennyire igaz, hogy Pados privilegizált helyzetbe született volna a Kádár-rendszer kontextusában, hogy miért volt neki kevés a klasszikus kereskedő lét, hogy mit tekint élete talán legnehezebb részének, de a műsorban Pados beszél majd üzleti kapcsolatrendszeréről, a Bátor Táborról, a kortárs művészetbe öntött MNB-s pénzekről, és a Prizma-szoborhoz való viszonyáról is, mely alkotás csak Black Lives Matter szobor néven híresült el, azt követően, hogy a IX. kerületi önkormányzat a Ferenc téren közszemlére tette, de arról már nem gondoskodott, hogy a műalkotás ép is maradjon.
www.portfolio.hu/portfolio-podcaster