Ezek voltak március utolsó egész hetének legfontosabb, legérdekesebb, na meg legolvasottabb hírei a Pénzcentrumon.
A Budapest Bank csoport a jogszabályi határidőt betartva elszámolt devizahiteles ügyfeleivel, és ennek keretében deviza jelzáloghiteles ügyfeleinek 32 milliárd forintot, míg deviza alapú autóhiteles ügyfeleinek 27 milliárd forintot térített vissza - közölte a pénzintézet.
A bankcsoport 2014-ben 48,5 milliárd forint céltartalékot képzett a visszatérítésekre.
Az egyedi esetek ugyanakkor ettől az átlagtól jelentős eltéréseket mutatnak, hiszen a visszatérítés, illetve jóváírás összege függ például a hitelfelvétel időpontjától, a hitel összegétől, kamatától, futamidejétől. Mivel az autóhitelek forintosítása nem volt kötelező, az érintett ügyfeleknek a Budapest Autó a következő hetekben kamatkedvezményes forintosítási ajánlatot tesz. A jelzáloghitellel, illetve személyi kölcsönnel rendelkező ügyfeleknek a bank összesen mintegy 23 ezer levelet postázott, míg a Budapest Autó mintegy 91 ezer levelet adott postára április 30-áig.
A Budapest Bank vállalta, hogy a 2010. november 27. és 2014. július 19. közötti szerződésekre vonatkozóan is elszámol az érintett ügyfelekkel, és az egyoldalú szerződésmódosítások nyomán keletkezett túlfizetéseket visszatéríti.

Ismét egyre többen zsebelnék be az állami ingyenmilliókat: újra kígyóznak a sorok a magyar bankokban
A babaváró hitelek piacán januárhoz képest növekedett a kihelyezett hitelek összege.

Elképesztő, ami most történik a lakáshitelekkel: ritkán látni ekkora eladósodási kedvet egy év alatt
Februárban némileg csökkent az újonnan kihelyezett lakáshitelek szerződéses összege.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


