Megtévesztették hitelezőiket a válság előtt kölcsönt kérelmezők - írja a Magyar nemzet. Tízből nyolc esetben félrevezették a bankot a hiteligénylők a válság kitörése előtt - állítják a lapnak nyilatkozó banki szakemberek. Voltak, akik a valósnál magasabb jövedelmet diktáltak be, mások a megvásárolni szándékozott lakás értékét manipulálták. A közvetítők nemegyszer segítettek az adatok meghamisításában.
Csak minden ötödik hitelfelvevő adott meg pontos adatokat a kölcsön igénylése során, a többiek kedvezőbb képet festettek magukról a valóságosnál - állítják szakértők. A pénzintézetek nem hivatalos becslése szerint a hitelfeltételek kikozmetikázásának többféle módszere is volt.
Előfordult, hogy az igénylő a ténylegesnél magasabb jövedelmet jelentett be. Ezt többek között az tette lehetővé, hogy az adatvédelmi szabályozás nem engedi meg a bankoknak, hogy az adóhivatal információit segítségül híva bizonyosodjanak meg az igénylő anyagi helyzetéről, ezért a leendő ügyfeleik jövedelemigazolását gyakran csak telefonon tudták ellenőrizni. Márpedig ezt a módszert könnyedén kijátszhatták azok, akik a visszautasítás elkerülése érdekében nem rettentek vissza egy kis csalástól.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


