2010 januárjában életbelépett új hitelintézeti törvény megteremtette az alkuszi tevékenység fogalmát a bankszektorban is. Ez az alkuszi tevékenység, azonban jelentősen különbözik a biztosítási piacon megszokott közvetítői szereptől. Az UniCredit szakemberei szerint a számok is alátámasztják, hogy a banki termékek közvetítése esetében az alkuszi tevékenység jelenleg nem releváns a hazai piacon. A számok is ezt támaszthatják alá, hiszen alig néhány cég kapott alkuszi engedélyt az elmúlt időszakban, miközben a független közvetítők száma közel 700 - írja a Napi Gazdaság.
Van azért olyan bank is, ami nagy lehetőséget lát az alkuszi rendszerben. A CIB szerint nincs határ és lehetséges a szélesebb, több intézményt is átölelő kínálat kidolgozásában. Ők azt emelték ki, hogy a hatályos törvények alapján egy biztosítási alkusz a biztosításközvetítői tevékenységen kívül már más tevékenységeket is végezhet, mint például hitelközvetítés, pénztári tagtoborzás. A CIB szakértői szerint egyre több biztosítási alkusz kezd majd ilyen tevékenységbe.
Angyal-Tóth Zoltán, az Erste Alkusz Kft. ügyvezetője elmondta: ahogy a netes értékesítés általában fejlődik, úgy az online-alkuszok piaci részesedése is várhatóan nőni fog, ami természetesen akár a banki termékekről is elmondható.
Regényi Gábor, az MKB Biztosító értékesítési igazgatója úgy gondolja, hogy az alkuszi közreműködésnél a vízválasztó azoknál a termékeknél van, ahol fontos egy szakember jelenléte, mert a kockázatok körének a diverzifikáltsága, az egyedi igények széles körű megjelenése, a termékek bonyolultsága megköveteli az interaktív kommunikációt -írja a Napi.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


