Minden harmadik EU állampolgár olyan háztartásban él, ahol egy váratlan kiadás hazavágná a családi költségvetést - derül ki az Eurostat csütörtökön megjelent adataiból, melyek ráadásul még a válság előtti állapotokat tükrözik.
Az adatok 2007-es állapotokat tükröznek, amikor a foglalkoztatottság még jóval kedvezőbb képet mutatott, mint manapság. Ennek ellenére már akkor is az EU 27 tagállamában élők 34 százalékát anyagi nehézségbe sorolta volna egy nem várt számla beérkezése.
Persze az egyes országok között jelentős az eltérés: Lettországban, és hazánkban például háromból közel két ember a szegénység küszöbén áll, míg a lengyelek 54 százalékát, az angolok és spanyolok közül pedig csak minden negyedik embert fenyeget az anyagi csőd veszélye.
A belgák, dánok, észtek, luxemburgiak, hollandok, portugálok és svédek jóval kedvezőbb anyagi helyzetben tudhatják magukat, hiszen ezekben az országokban csak ötből ha egy embert érintene kellemetlenül egy nem várt kiadás.
Az Eurostat adatai szerint a Unió állampolgárainak 7 százaléka olyan háztartásban él, akik rendszeresen késnek a gáz, villany, víz számlák kifizetésével, 3 százalékuk a lakbérrel, illetve a lakáshitel törlesztéssel áll hadilábon, és tízből egy ember képtelen annyit félretenni, hogy autót, vagy számítógépet vegyen magának.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


