Sok élelmiszergyártó úgy próbálja az áremelkedést a vevőkre hárítani, hogy azok észre se vegyék, vagyis nem az árat emelik, hanem a kiszerelést csökkentik. A CNN Money összegyűjtötte azokat a gyártókat, akik már próbára tették vásárlóik figyelmét. Érdemes itthon is szemfülesnek lenni!
A nyersanyagok és élelmiszerek drágulása nyomán sok gyártó, attól tartva, hogy a közvetlen áremelés jobban elüldözi vevőit, inkább a csomagoláson, illetve a nettó tömegen variál, amire ugye sokkal ritkábban ügyelünk vásárlás közben.
Júniusban például a gabonapehely óriás Kellogg csökkentette termékei kiszerelését, átlagosan 68 grammal, amit a cég szóvivője közölt. De nem a Kellogg az egyetlen cég, amelyik ugyan annyi pénzt kér kisebb mennyiségért!
Az Unilever is bevetette már ezt a technikát néhány terméke esetén, így például a Hellmann's majonézek, néhány fagylalt, illetve mogyorókrém esetén.
Jó marketingfogásnak, illetve költségcsökkentő módszernek tűnhet ez a cégek szemében, azonban egy júliusi felmérés eredményei szerint, a megkérdezettek 75 százaléka érzékelte a mennyiségek csökkenését, 71 százalékuk pedig rátapintott ennek okára is. Minden második ember pedig jobban preferálta volna, ha megmarad a mennyiség és az árat növelik a cégek.
Ennek praktikus okai is vannak, hiszen aki ritkábban jár vásárolni, és megszokta már az adott kiszerelést, nehezebben dönti el, hogy mennyit vegyen az "új" termékből.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A legnagyobb amerikai édességgyártó, a Hershey Co. augusztusban 11 százalékos áremelést jelentett be egyes termékein, a dráguló kakaóra, cukorra, édesítőszerekre, mogyoróra hivatkozva, azt azonban elfelejtette hozzátenni, hogy májusban már érvényesített valamennyit ebből, hiszen jónéhány terméke esetén 15 százalékkal csökkentett a kiszerelésen.
Hasonló lépésre szánta el magát a gyümölcsleveket gyártó Tropicana is, és lecserélte Amerikában az óriás kiszerelést kisebbre, azonban a dobozon ezt úgy hirdetik, mintha csak kényelmi szempontokból (könnyebb cipelni, és önteni is belőle) történt volna. A szóvívő szerint a vásárlók üdvözölték az új csomagolást, és a könnyebben visszazárható fedelet is.
Mást nagyon nem is tehettek, hiszen fellázadni mégsem lehet az élelmiszergyártók trükközései miatt, azonban figyelmes vásárlóként, hasonló de olcsóbb termék választásával sokat spórolhatunk!
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.