Sok élelmiszergyártó úgy próbálja az áremelkedést a vevőkre hárítani, hogy azok észre se vegyék, vagyis nem az árat emelik, hanem a kiszerelést csökkentik. A CNN Money összegyűjtötte azokat a gyártókat, akik már próbára tették vásárlóik figyelmét. Érdemes itthon is szemfülesnek lenni!
A nyersanyagok és élelmiszerek drágulása nyomán sok gyártó, attól tartva, hogy a közvetlen áremelés jobban elüldözi vevőit, inkább a csomagoláson, illetve a nettó tömegen variál, amire ugye sokkal ritkábban ügyelünk vásárlás közben.
Júniusban például a gabonapehely óriás Kellogg csökkentette termékei kiszerelését, átlagosan 68 grammal, amit a cég szóvivője közölt. De nem a Kellogg az egyetlen cég, amelyik ugyan annyi pénzt kér kisebb mennyiségért!
Az Unilever is bevetette már ezt a technikát néhány terméke esetén, így például a Hellmann's majonézek, néhány fagylalt, illetve mogyorókrém esetén.
Jó marketingfogásnak, illetve költségcsökkentő módszernek tűnhet ez a cégek szemében, azonban egy júliusi felmérés eredményei szerint, a megkérdezettek 75 százaléka érzékelte a mennyiségek csökkenését, 71 százalékuk pedig rátapintott ennek okára is. Minden második ember pedig jobban preferálta volna, ha megmarad a mennyiség és az árat növelik a cégek.
Ennek praktikus okai is vannak, hiszen aki ritkábban jár vásárolni, és megszokta már az adott kiszerelést, nehezebben dönti el, hogy mennyit vegyen az "új" termékből.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A legnagyobb amerikai édességgyártó, a Hershey Co. augusztusban 11 százalékos áremelést jelentett be egyes termékein, a dráguló kakaóra, cukorra, édesítőszerekre, mogyoróra hivatkozva, azt azonban elfelejtette hozzátenni, hogy májusban már érvényesített valamennyit ebből, hiszen jónéhány terméke esetén 15 százalékkal csökkentett a kiszerelésen.
Hasonló lépésre szánta el magát a gyümölcsleveket gyártó Tropicana is, és lecserélte Amerikában az óriás kiszerelést kisebbre, azonban a dobozon ezt úgy hirdetik, mintha csak kényelmi szempontokból (könnyebb cipelni, és önteni is belőle) történt volna. A szóvívő szerint a vásárlók üdvözölték az új csomagolást, és a könnyebben visszazárható fedelet is.
Mást nagyon nem is tehettek, hiszen fellázadni mégsem lehet az élelmiszergyártók trükközései miatt, azonban figyelmes vásárlóként, hasonló de olcsóbb termék választásával sokat spórolhatunk!

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


