Nagy-Britannia egyik piacvezető, buy-to-let (vedd meg és add ki) hitelekkel foglalkozó bankja, a Bradford & Bingley (B&B) az egyik legújabb áldozat, igaz, a hitelintézet illetékesei kategorikusan hangsúlyozzák, most nincs olyan pánikról szó, mint a Northern Rock esetében. Már-már olyan sokszor elmondják, hogy gyanússá válik...
Az egész onnan indult ki, mikor a B&B bejelentette, hogy az idei év első negyedévében 8 millió fontos (2,5 milliárd forintos) veszteséget ért el, szemben az előző év ugyanezen időszakában tapasztalt 108 millió fontos (32 milliárd forintos) profitjával.
A bank emellett figyelmeztetést adott ki, amely szerint minden negyvenedik jelzáloghitellel rendelkező ügyfél késedelembe esik a hitel fizetésével, s a helyzet vélhetően csak romlani fog.
A hírek nem tettek jót a B&B-nek ugyanis részvényeinek ára majdnem negyedével csökkent, igaz, a többi nagy jelzáloghitelező-intézet (HBOS, Alliance & Leicester) esetében is mérséklődtek a részvényárak.
Az elnök vezérigazgató, Rod Kent úgy kommentálta az esetet, hogy a B&B továbbra is megfelelő tőkeszinttel rendelkezik, s egy profitábilis vállalatról van szó, csupán nem annyira nyereséges, mint arra előzetesen számítottak. Kent cáfolta, a kígyózó sorokról szóló pletykákat, azaz a betétesek nem rohamozták meg a bankot, mint a Northern Rock esetében.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


