A fiatalok harmadát nem érdekli a termék, amit igénybe vesz Merész termékkel jelentkezett a hitelkártyapiac egyik legnagyobb hazai szereplője, a Citibank, mely most a még érintetlennek számító diákokat célozta meg a Citibank Diákkártyával. A minél korábbi és aktív ügyfélkapcsolat és a lojalitás megteremtésének jó eszköze lehet az új termék, az igazolható jövedelemmel nem rendelkező csoporttól azonban mindeddig ódzkodtak a bankok, hiszen jövedelem hiányában a kockázatok jelentősen növekednek. Ennek fényében érthető, hogy a Diákkártya nyújtotta lehetőségek is visszafogottak, hogy mennyire azok, annak nézünk utána a következőkben.
A Citibank, a negatív nemzetközi tapasztalatok ellenére is úgy vélte, itt az ideje, hogy a fejlettebb piaccal rendelkező országok példáját követve, a diáksággal bővítse a potenciális ügyfelek körét. Egyelőre hasonló termékkel egyetlen bank sem rendelkezik hazánkban, bár a diákoknak szóló kedvezményes számlacsomagok között akad olyan, melyhez a pénzintézet folyószámlahitel-keretet biztosít az igénylést megelőző három hónapban beérkezett összeg átlagáig.
A hitelkeret-igénylés lehetőségét felkínáló bankok azonban úgy csökkentik a felvállalt kockázatot, hogy alsó limitet szabnak, vagyis a diákszámlára érkező összeg átlagának meg kell haladnia egy összeghatárt, amely általában néhány 10 ezer forintra tehető. Az igényelhető folyószámlahitel-kerettől eltekintve a diákok csakis a diákhitelen keresztül juthatnak forráshoz.
A Diákhitel Központ által kezelt hitelállomány növekedési üteme arról tanúskodik, hogy a diákság hitelfelvételi hajlandósága magas. Jogosan merül fel bennünk a kérdés: vajon miért nem aknázzák ki a bankok a szegmensben rejlő növekedési lehetőséget?
Bajban a diákhitelesek ötöde
Nem értik és nem is akarják érteni...
A Magyar Nemzeti Bank 2006. szeptemberében készített reprezentatív felmérést a 14-17, illetve 18-30 éves fiatalok pénzügyi tudatosságáról és a pénzügyeikkel kapcsolatos ismereteikről. A felmérés rávilágít arra, hogy a magyar fiatalok, bár fontosnak tarják az élet ezen területét, nem érdeklődnek iránta.
A 14-17 éves fiatalok fele, míg a 18-30 éves korosztályban pedig csak minden harmadik ügyfél tájékozódik a banki termékekkel kapcsolatban, hasonlítja esetleg össze a bankok ajánlatát, mielőtt döntést hozna. A pénzügyi ismeretekkel kapcsolatos válaszok is elgondolkodtató eredményt mutattak: a 18 és 30 év közöttiek 20 százaléka érdeklődik a pénzügyi világ hírei után, ugyanez az arány a fiatalabbak körében még ennél is alacsonyabb, 10 százalékos.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az OECD fogyasztóvédelemmel foglalkozó szekciója évről évre felméréseket készít a tagállamokat jellemző pénzügyi kultúrára vonatkozóan: a legutóbbi eredmények arról tanúskodnak, hogy a nem pénzügyi végzettséggel rendelkező magyarok ismeretei haloványak. A megkérdezett magyarok 17 százaléka tudta meghatározni, hogy mit is jelent a mindenkit érintő infláció valójában.
Ezek fényében érthető, hogy a kereskedelmi bankok olyannyira ódzkodnak a tudatosnak nehezen nevezhető, állandó jövedelemmel nem rendelkező diákoktól, hogy még a hiteléhségükben rejlő potenciál se kényszeríti őket erre a piacra.
Mit ígér a Diákkártya - itt is vannak buktatók?
Óvatos lépések, útban a lojális ügyfelek felé
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


