A francia Groupama Csoport megvásárolta a román BT Asigurari biztosítótársaságot a Banca Transilvaniától. A BT Asigurai 2006-ban 60 millió eurós díjbevételt ért el, a piaci részesedése 4%. Ezzel az eredménnyel a társaság a nem-életbiztosítási ágazatban kilencedik, az életbiztosításiban pedig a tizenkettedik biztosító Romániában. A Groupama stratégiai fejlesztési terveivel összhangban a romániai akvizíció célja, hogy a francia biztosító vezető piaci szereplőjévé emelkedjen a pán-európai biztosítótársaságok között.
A 21 millió lakosú Románia az erős gazdasági növekedésnek és a biztosítási termékek alacsony penetrációjának köszönhetően kiemelkedő lehetőségeket nyújt a szektor számára, mely 2006-ban mindössze 1,7%-át képviselte a nemzeti GDP-nek (ebből 0,3% az életbiztosítások aránya), egy főre eső 75 eurós díjbevétellel.
2007 első félévében a BT Asigurari közel 40 millió eurós bevételt könyvelhetett el, ami 40%-kal több, mint amennyit a tavalyi év azonos időszakában realizáltak. 2004 és 2006 között a cég 162%-os növekedést ért el, miközben ebben a periódusban a teljes piac növekedése csak 54%-os volt. A BT Asigurari Románia második legnagyobb disztribúciós hálózatával rendelkezik, országszerte több mint 270 képviselete és fiókja van, és a hálózat dinamikusan növekszik tovább.
A Groupama Csoport Közép-Európában eddig csak Magyarországon volt jelen a Groupama Biztosító Zrt.-vel, amely főként a gépjármű-biztosítás, lakásbiztosítás és életbiztosítás területén működik aktívan. A romániai akvizíció a francia anyacég stratégiai fejlesztési tervével összhangban történt: a biztosító további felvásárlási lehetőségeket keres Közép-, Kelet- és Dél-Európában. A romániai tranzakció részeként a Groupama egy exkluzív bankbiztosítási megállapodást is kötött nem-életbiztosítási termékekre Románia ötödik legnagyobb bankjával, a Banca Transilvaniával.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.