Támogatási forrás nyílik a legkisebb hazai vállalkozásoknak, de a megszerzése és felhasználása nem mindig egyszerű feladat.
A családok 60 százaléka élne az új otthonfelújítási kölcsön lehetőségével a Kopp Mária intézet felmérése szerint. A kutatást Fűrész Tünde, a Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (KINCS) elnöke ismertette szerdán az M1-en.
A KINCS elnöke szerint a felújítási kölcsön egy vissza nem térő lehetőség a családok számára és az életszínvonalukat is jelentősen tudja javítani. Arra hívta fel a figyelmet, hogy az otthonfelújítási támogatásnak és az ahhoz kapcsolódó kölcsönnek gazdaságélénkítő hatása is van.
Fűrész Tünde annak kapcsán beszélt erről, hogy a családokért felelős tárca nélküli miniszter hétfőn bejelentette: február 1-jétől otthonfelújítási kölcsön kaphatnak azok, akiknek nincs elég pénzük ahhoz, hogy az otthonfelújítási támogatással élni tudjanak.
A Kincs elnöke utalt arra, hogy a felújítási kölcsön által a gyereket nevelő vagy váró családok 6 millió forint hitelt kaphatnak legfeljebb tíz évre, nagyon kedvezményes, maximum 3 százalékos kamatra. Közölte, jövőre az otthonteremtési program további öt új elemmel bővül, ezek között az új építésű lakásvásárlás áfája 27-ről 5 százalékra csökken, valamint a többgenerációs együttélés elősegítésére már tetőtér-beépítésre is felvehető a családi otthonteremtési kedvezmény. A KINCS felmérése szerint a magyarok 90 százaléka egyetért ezekkel az intézkedések - fűzte hozzá Fűrész Tünde.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


