Munkahelyváltáskor a tapasztalt dolgozók többsége könnyen alkalmazkodik az új környezethez, kedveli a kollégáit és nehéz kibillenteni a nyugalmából.
3,2 millió főt meghaladó munkavállalói réteg tervez rendelkezni az 1% felajánlásáról. A többség személyes érintettség és az egyes szervezetek programja alapján dönt. Fontos a kedvezményezettek működési transzparenciája, a képviselt ügy, ugyanakkor az adóalany politikai világnézete nem számít az 1-1% odaítélése során. A februári SZJA visszatérítésre jogosultak negyede tervezi, hogy a kapott összeg bizonyos részét alapítványoknak, szervezeteknek vagy mozgalmaknak továbbítja.
Az Ipsos március elején egy online felmérés segítségével vette számba az adófizetők tervezett felajánlásait. A kutatás alapján kijelenthető, hogy főként civil szervezetek, és kevésbé a vallási közösségek javára rendelkeznek adójuk központi átutalásáról a magyarok.
Várhatóan a KSH által 2022 januárjában közzétett kb. 4,6 milliós foglalkoztatotti létszám kétharmada (65%) ajánlja fel adója 1%-át valamely civil szervezetnek, több mint harmada (39%) pedig vallási közösségnek, egyháznak, vagy a kiemelt költségvetési előirányzatnak. A mindkét felajánlással élő adófizetők aránya, azaz a két csoport közös metszete 34% (kb. másfél millió fő), míg összességében az arra jogosultak 26%-a egyáltalán nem rendelkezik az összegről.
Adó 1+1 százalékának felajánlása (felnőtt aktív munkavállalók bázisán, N=563 fő)
A kutatás kérdőíve kitért a felajánló magánszemélyek döntési folyamatára is. Az eredmények szerint az összege felajánló adófizetők tizede (11%) rutinból jelöli meg a korábbi években kedvezményezett szervezeteket, a többség azonban változatos szempontok szerint újra gondolja választását.
Mi alapján dönt, hogy felajánlja-e, illetve, hogy kinek ajánlja fel adója 1%-át? (említés%, felajánlók bázisán, N=394 fő)
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A döntés az esetek 40%-ban személyes érintettség alapján (is) történik. Ezen túl a legjellemzőbb mérlegelt szempont a különböző szervezetek által képviselt ügy, program (31% említés), továbbá a szervezetet jellemző transzparencia (16%), illetve az adózó vallása (14%). Az 1%-os reklámkampányok – a lakosság beszámolója szerint – kevésbé befolyásolja választást, mint ahogy a közszereplők, hírességek, influenszerek szavai sem nyomnak sokat latba. A politikai nézet, világkép nincs hatással az alanyok döntésére.
A februárban az állam által visszautalt SZJA összegnek vagy egy részletének felajánlását az adózók nyolcada tervezi (13%), ami a „visszadó” jogosultak negyedét, a becslés szerint mintegy 590.000 főt tesz ki.
Tervezi-e, hogy a februárban visszakapott SZJA összegéből vagy egy részéből szervezeteket, sajtótermékeket, mozgalmakat támogat majd? (felnőtt aktív munkavállalók bázisán, N=563 fő)
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.