A kormány döntése értelmében április 26-án, szombaton nemzeti gyásznapot tartanak Magyarországon Ferenc pápa temetése alkalmából.
Magyarország továbbra is a legszegényebb európai országok közé tartozik - derül ki egy friss, a tavalyi évre vonatkozó elemzésből. A jelentés szerint vásárlóerő-paritáson számolva mind az egy főre jutó tényleges egyéni fogyasztás (AIC), mind az egy főre jutó bruttó haza termék (GDP) alapján is a lista végén kullogunk.
Magyarország vásárlóerő-paritáson számolva mind az egy főre jutó tényleges egyéni fogyasztás (AIC), mind az egy főre jutó GDP alapján a legszegényebb európai országok közé tartozik - derül ki az Eurostat friss jelentéséből. Továbbra is jelentős eltérések vannak Európán belül: a lista végén található Bulgáriában az AIC-mutató mindössze 55 százalék, míg a listát vezető Luxemburgban 130 (100 az Európai Unió).
Összesen tíz tagállam, Németország, Ausztria, Nagy-Britannia, Finnország, Belgium, Dánia, Németország, Franciaország és Svédország, illetve a már említett Luxemburg AIC-mutatója végzett az uniós átlag felett.
Tizenkettő olyan tagállam van, ahol a mutató elmarad az uniós átlagtól, ám kevesebb, mint 25 százalékponttal: Olaszország, Írország, Ciprus, Spanyolország, Litvánia, Portugália, Csehország, Málta, Görögország, Szlovénia, Lengyelország és Szlovákia.
Magyarország a harmadik kategóriába tartozik: ide sorolták azokat az országokat, melyeknél 30 százalékpont feletti az elmaradás az uniós átlagtól. Hazánkon kívül még öt ország tartozik ide: Észtország, Lettország, Románia, Horvátország és Bulgária. Ezek közül is csak két ország végzett hazánk mögött: a mindkét kategóriában utolsó Bulgária, valamint Horvátország. Bár GPD tekintetében még előzzük a románokat, ám az AIC-mutató tekintetében már keleti szomszédunk vezet.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


