Varázslatos éjszakai koncert hallható a bokrokból, és fizetni sem kell érte: május végéig orszegszerte tart még a Fülemülék éjszakája programsorozat. Hozzuk a helyszíneket, és a...

Az emberiség jövőjével kapcsolatban számos nagy kérdésre választ adhat a rovarfogyasztás népszerűsítése, ha nem is a klasszikus értelemben vett, nyársra szúrt hernyó és ropogós sültsáska, sokkal inkább rovarliszt formájában.
Évről évre égetőbb kérdésként foglalkozunk a fenntartható élelmiszerelőállítással, különösen az állati eredetű fehérje terén: a problémák megoldásának az egyik lehetséges alternatívája az, hogy nagyobb mértékben támaszkodunk az ehető rovarfajok emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszerként, illetve olcsó és egészséges állati takarmányként való hasznosítására - írja a HelloVidék.
A társadalom fejlődésével egyetemben, a népességnövekedéssel egyenesen arányosan nő az állati fehérjék iránti igény – gondolunk ezalatt a nagyüzemi hústermelésre, ami, habár a bolygó lakosságának szüksége van rá, jelentős környezeti terheléssel jár együtt.
A rovarfogyasztás legnagyobb előnye, hogy a termék előállítása sokkal kisebb ökológiai lábnyommal jár más, jellemzően melegvérű állatfajokkal, például a baromfival vagy szarvasmarhával összehasonlítva (utóbbi esetben kimondottan magas a globális felmelegedéshez is hozzájáruló üvegházgáz-kibocsájtás, 1 kg hús előállítása során 24,1 kg szén-dioxid kerül a légkörbe). A rovarok sokkal kevesebb ráfordítást igényelnek, a takarmányt gyorsan átalakítják saját testtömegükké, és mivel hidegvérűek, nem égetnek el annyi energiát, mint a testhőjüket fenntartó melegvérű állatok, ráadásul a feldolgozásuk is egyszerűbb (legtöbb esetben kiszárítják őket) – ezzel gyakorlatilag „villámgyorsan” a fogyasztók rendelkezésére bocsájtható a konyhakész fehérje.
A Pénzcentrum szerkesztősége is kipróbálta pár hónapja:
Ha érdekel a teljes cikk, a HelloVidék oldalán elolvashatod. KATT!

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


