Ferenc pápa halála - A világ számos vezető politikusa jelezte, hogy részt vesz a szombati temetésen

A vízbefúlás világszerte a harmadik leggyakoribb baleseti halálok - hívta fel a figyelmet hétfőn az Egészségügyi Világszervezet (WHO) Genfben a vízbefúlást megelőző világnap alkalmából.
Évente több mint 236 ezren vesztik életüket ilyen módon - figyelmeztetett az ENSZ szakosított szervezete. Hozzátette, hogy a szervezetek, a kormányok, de az egyes emberek is kipróbált módszerekkel tudnak tenni a magas halálozási számok ellen.
A WHO rávilágított arra, hogy a vízbefúlás a gyermekek és serdülők körében a leggyakoribb baleseti halálok. Az ilyen halálesetek több mint 90 százaléka az alacsony és közepes jövedelmű országokban történik, gyakran olyan mindennapos tevékenységek során, mint a fürdőzés, a vízhordás, a csónakázás vagy a halászat. Számos incidens a szélsőséges időjárási jelenségek számlájára, mint például a monszuneső, írható.
A legtöbb ilyen halálesetet meg lehetne akadályozni kipróbált és költséghatékony intézkedésekkel
- hangsúlyozta Tedrosz Adhanom Gebrejeszusz. Ezzel összefüggésben a WHO főigazgatója a teljesség igénye nélkül a vízbeesést megelőzni hivatott fizikai akadályokat, a mentési technikák elsajátítását, a gyermekek úszásoktatását és napközi felügyeletét, a vízisportok esetében a biztonsági előírások betartását, valamint az árvízhelyzetek kezelését említette. A WHO mindemellett felszólította az embereket, hogy járjanak úszásoktatásra, a biztonsági fogásokat pedig osszák meg rokonaikkal és barátaikkal.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


