Rezisztencia, mutációk és új fertőzések: a vérszívók alkalmazkodnak, és egyre több helyen találkozhatunk velük. ogyan védekezhetünk hatékonyan a tavaszi-nyári szezonban?

A kamaszok szociális kapcsolataik révén nagy szerepet játszanak a vírus tünetmentes átadásában, amely a víruscirkuláció fenntartásával kedvez újabb mutációk kialakulásának. Nyájimmunitást a fiatalok védőoltása nélkül nem érhetünk el, ráadásul a fertőzés kimenetele még gyermekeknél sem megjósolható, ezért hatékony és biztonságos védőoltás jelenlétében súlyos szakmai hiba a gyermekek természetes immunitására építeni. - véli a Házi Gyermekorvosok Egyesülete
A Házi Gyermekorvosok Egyesülete (HGYE) támogatja a 12 év feletti korosztály COVID-19 elleni védőoltását. A gyermekek körében gyakran enyhe formában zajló fertőzés ellenére érintettségük nem elhanyagolható a közvetlen vírushatás és a járvány járulékos következményei miatt.
Ezért a HGYE javasolja a 12-18 év közötti korosztály oltását, különös tekintettel
- a COVID-fertőzés szempontjából rizikócsoportokba tartozókra
- akik külföldi utazáson, nemzetközi tömegrendezvényeken vesznek részt
- hozzátartozójuk külföldön dolgozik
- rizikócsoportba tartozó hozzátartozóval élnek együtt
- nem estek át COVID-19 fertőzésen
A fokozott fertőzőképességű delta variáns már számos európai országban jelen van és a legnagyobb fenyegetést az oltatlanok számára jelenti - írják.
Az mRNS oltás hatékonysága kiváló a fiatal korosztályban, a variánsok ellen is véd és a járvány őszi fellángolásának rizikója lényegesen meghaladja az oltás esetlegesen előforduló kockázatait. A nyári szünidő időszaka ideális az oltások tervezhető kivitelezéséhez mind a rendelőkben, mind az oltópontokon. - zárják a közleményt

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


