Hatalmas vasútfejlesztés jöhet a Balatonnál: lényegesen rövidülhet a menetidő
Német mozdonyok állhatnak szolgálatba a Balatonnál, amellyel lényegesen javulhat a vasúti közlekedés.
Német mozdonyok állhatnak szolgálatba a Balatonnál, amellyel lényegesen javulhat a vasúti közlekedés.
Egy új tanulmány szerint a St. Pancras pályaudvar kihasználatlan potenciállal rendelkezik: a jelenlegi 1800 fős nemzetközi utaskapacitás akár 5000 főre is növelhető óránként.
Komoly fejlesztések készülnek a Dunántúl egyik fontos vasúti szakaszán: gyorsabb és nehezebb vonatok is közlekedhetnek majd.
Kevesebb pénz juthat jövőre vasúti személyszállításra, miközben a gyorsforgalmi utak koncesszióira, valamint a vasútnál lassabb autóbuszos személyszállításra is több forrás juthat.
A menetidő jelentős csökkenése csak a Hegyeshalom és Bécs közötti vasútvonal felújítását követően, 2028-tól lehetséges.
Már jövőre lesznek a jelenleginél jobb minőségű, használt vasúti kocsik a forgalomban és 800 milliárd forintból elindul a pályafelújítás - ígérte Hegyi Zsolt.
Miközben a MÁV súlyos forráshiánnyal küzd, addig a kormány jelentős összegeket költ közúti fejlesztésekre.
A fennakadások csökkentését és tervezhetőséget kérnek a fuvarozók és megbízóik.
Korszerűbb, egységesebb és az uniós előírásokkal harmonizáló új magyar vasúti műszaki szabályozás készül.
Szombaton befejeződik a felújítás, vasárnaptól ismét két vágányon járnak a vonatok az 1-es, győri vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán, már nem kell átszállni pótlóbuszokra.
A vasút újjáépítéséhez évekre van szükség, de a következő évben a kormány belekezd ebbe a munkába. Szakértők szerint viszont egy ilyen fejlesztéshez ezermilliárdokra lenne szükség.
Új fázisához érkezik a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal Szárliget és Biatorbágy közötti szakaszának felújítása október 27-én.
Több ezer milliárd kéne hozzá, csakhogy a pályák állapota jelentősen leromlott, és minél hamarabb meg kéne kezdeni a munkákat.
Ha nem történik érdemi változás 2025-re a teljes vasúti hálózat felében rendelhetik el a sebességkorlátozást. Egyes becslések szerint a MÁV-nak több ezer milliárd forintra lenne szüksége a vasútvonalak felújítására.
Másfél hónappal ezelőtt zártak le több vasúti mellékvonalat is, azonban az arra közlekedők szerint nem hozta meg a kormány által várt eredményt a döntés.
Két éve építenek egy 14 kilométeres vasúti vonalat, de még mindig nincs teljesen kész.
Durva létszámhiánnyal küzd a MÁV, és ez az egyik oka, hogy ismét mozdonyvezetőket toboroznak.
Az elmúlt negyven évben a MÁV-nál végbement komoly forráskivonásról beszélt Lázár János építési és közlekedési miniszter egy interjúban.
Egyre nagyobb bajban van a MÁV, amelynek a vasúti pályái és kocsiparkja is elöregedett, az alkatrészek pótlása pedig a háború miatt szenved egyre komolyabb késedelmet.
Hiába olcsó, ha folyamatosan késik, kényelmetlen és megbízhatatlan a magyarországi vonatozás.