Megszólalt a MÁV-vezér: eddig tart még a vonatkáosz a Keletinél
Még ebben a hónapban kész akarnak lenni a legfontosabb felújításokkal a Keleti pályaudvaron, most ennek a munkának az állást közölte a vasút vezére.
Még ebben a hónapban kész akarnak lenni a legfontosabb felújításokkal a Keleti pályaudvaron, most ennek a munkának az állást közölte a vasút vezére.
Miközben a MÁV súlyos forráshiánnyal küzd, addig a kormány jelentős összegeket költ közúti fejlesztésekre.
A fennakadások csökkentését és tervezhetőséget kérnek a fuvarozók és megbízóik.
Május 27-től október 6-ig pályafelújítás miatt változik a közlekedési rend a Győr-Veszprém vonalon.
Szombaton befejeződik a felújítás, vasárnaptól ismét két vágányon járnak a vonatok az 1-es, győri vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán, már nem kell átszállni pótlóbuszokra.
A vasút újjáépítéséhez évekre van szükség, de a következő évben a kormány belekezd ebbe a munkába. Szakértők szerint viszont egy ilyen fejlesztéshez ezermilliárdokra lenne szükség.
Új fázisához érkezik a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal Szárliget és Biatorbágy közötti szakaszának felújítása október 27-én.
Több ezer milliárd kéne hozzá, csakhogy a pályák állapota jelentősen leromlott, és minél hamarabb meg kéne kezdeni a munkákat.
Két éve építenek egy 14 kilométeres vasúti vonalat, de még mindig nincs teljesen kész.
Az elmúlt negyven évben a MÁV-nál végbement komoly forráskivonásról beszélt Lázár János építési és közlekedési miniszter egy interjúban.
Egyre nagyobb bajban van a MÁV, amelynek a vasúti pályái és kocsiparkja is elöregedett, az alkatrészek pótlása pedig a háború miatt szenved egyre komolyabb késedelmet.
Évek óta napirenden van már a kérdés, de még igen hosszú az út a teljes befejezésig.
Szerdától április végéig pályafelújítást végeznek az észak-balatoni vasútvonalon, és tizenkét vasúti átjáró épül át - közölte a Mávinform kedden.
Ameddig a vasút nem kerül megfelelő kondícióba addig sosem lesz megfelelő partner a menetrendegységesítésben és nem tudja betölteni azt a célt, hogy a szállítás gerince legyen.
Nem túl rózsás a helyzet.
Az építőipar termelése 30 százalékot megközelítő ütemben növekedhet az idei év végéig - mondta Koji László, az Építőipari Vállalkozások Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) elnöke az M1 aktuális csatorna és a Kossuth Rádió közös hétfő reggeli műsorfolyamában.
Májusban 26,3 százalékkal nőtt az építőipar termelése.
Csak így lesz fenntartható a magas béremelkedés.
Márciusban tovább szárnyalt az építőipar.