Egyre több magyar dolgozónak lesz elege a munkahelyéből: érik az országos felmondási hullám?
Egy marketingszakértő szerint a munkáltatók hozzáállása, nem pedig a fiatalabbak önzősége okozza a hűség jelentőségét, annak csökkenését a munkahelyeken.
Egy marketingszakértő szerint a munkáltatók hozzáállása, nem pedig a fiatalabbak önzősége okozza a hűség jelentőségét, annak csökkenését a munkahelyeken.
Némileg lejjebb adtak a követelésükből az Audi dolgozói, már csak egy bónuszt szeretnének megtartani.
A tavalyi 1,8 millió forintról idén 2 088 000 forintra nőtt hozzájárulás, melynek hatására várhatóan tovább nő a munkáltatók igénye a megváltozott munkaképességű dolgozók iránt.
Kiből lesz a jó corporate influencer vagy kommunikációs ambassador? Hogyan tudjuk a mostani hadi állapotok között megfelelően tájékoztatni a kollégáinkat? Hogyan térhetünk át hatékonyan a papír alapú folyamatokról a digitális megoldásokra? Ideje, hogy a vállalatok megtanuljanak munkavállalóik számára tartalmakat gyártani.
Idén is lehet pályázni családbarát munkahelyek kialakítására. A pályázat olyan családbarát munkahelyek kialakítását és fejlesztését megvalósító programokat, intézkedéseket támogat, amelyek elősegítik a családi, magánéleti és munkahelyi kötelezettségek összehangolását.
Online prezentáció keretében ismertették a Randstad Employer Brand Research magyarországi eredményeit és hirdették ki a Randstad Award hazai győzteseit. Egy helyet előre lépve a dobogón a LEGO lett a legvonzóbb hazai munkáltató, a második helyet a Samsung nyerte el, a harmadik helyezett pedig az Audi lett. Az elmúlt évekhez hasonlóan az idei eredmények szerint is az IT-szektor a legvonzóbb a hazai munkavállalók számára. Továbbra is a fizetés, a munkahelyi légkör és az állás tartós biztonsága a legfontosabb munkahelyválasztási szempontok, de tovább növekedett a rugalmas munkakörülmények és a munkakör érdekességének jelentősége is.
Még mindig óriási a kereslet a programozók iránt hazánkban, ennek ellenére az álláshirdetések kis része tudja csak hatékonyan megszólítani a munkát kereső fejlesztőket. Egy friss kutatás szerint a magyar fejlesztők számára fontosabb, hogy a pozícióban alkalmazandó technológiák szerepeljenek a hirdetésben, mint a juttatások, utóbbinál azonban a ’versenyképes fizetés’ kifejezés taszítja őket. Fontos még, hogy a cég termékei és a pozícióhoz tartozó elvárások jelenjenek meg már a hirdetésben, amit nem mindegy, hogy ki ír.
Az állásinterjú után jön a munkakeresési folyamat leginkább idegőrlő része: a várakozás a visszajelzésre. Sok esetben azonban a jelölt hiába vár, a cégek - kapacitáshiányból vagy más okokból -, de nem jelentkeznek többet. Ez a jelenség túlmutat azon, hogy a jelentkező csalódottan veszi tudomásul, hogy valószínűleg nem őt választották - hosszú távon a cég hírnevére nézve súlyos következményei lehetnek.
Egyre több hazai szálloda ismeri fel, hogy a vendéglátásban tapasztalható óriási fluktuációra az integrált employer branding stratégia adhat hatékony megoldást. A tapasztalatok szerint az egyszeri kampányok nem működnek, a munkáltatói márkaépítést az üzleti stratégiába integrálva lehet hatékonyan megvalósítani.
Így küzdött meg a magyarországi munkaerőhiánnyal a McDonalds.
Elsőre talán meglepő információ lehet, pedig a legismertebb világmárkákat is elérte a munkaerőhiány. Az egyetlen különbség, hogy a Google, az Adidas, az SAP, az AXA, vagy épp az Accenture HR vezetői nem siránkoznak, hanem aktívan dolgoznak a megoldáson, azaz Employer Branding stratégiát dolgoznak ki, amelyet aztán hatékonyan működtetnek.
A munkáltatók számára állandó problémát jelent a szakképzett munkaerő hiánya és a meglévő munkavállalók megtartása. Az egyre elhatalmasodó fluktuáció minden vállalatot arra késztet, hogy még többet tegyen a kollégái elégedettségéért és elkötelezettségéért. Természetesen mindezt úgy, hogy az egymás mellett dolgozó különböző generációk igényeit is figyelembe vegye.
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSz) a tavalyi évben harmadik alkalommal írta ki Employer Branding Awardot, azaz a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díját. Mutatjuk, ez alapján hol a legjobb most dolgozni.
A munkaerőpiac globális átalakulása jelentős változásokat hozott a HR szakmában és a toborzás, kiválasztás folyamatában is. Nem kérdés, hogy egészen mást jelent ma HR-esnek lenni, mint néhány évvel ezelőtt, hiszen egyre több proaktivitást és szerteágazó tudást is kíván ez a terület.
Már nemcsak a jelölteknek kell versenyezniük.
A szaktudásod nem lesz elég.
Ha van pulzusod, tiéd a munka.
Ahol nem álom az alkotói szabadság vagy a 4 napos munkahét.
Megnéztük, mivel csábítják a dolgozókat a hazai áruházak.
Várhatóan sokkal kevesebben használják majd.