Az Igazságügyi Minisztérium új javaslata szerint a kirendelt ügyvédek díjazását nem az állam, hanem a kirendelést nem vállaló ügyvédek fedeznék.
Az állásinterjú után jön a munkakeresési folyamat leginkább idegőrlő része: a várakozás a visszajelzésre. Sok esetben azonban a jelölt hiába vár, a cégek - kapacitáshiányból vagy más okokból -, de nem jelentkeznek többet. Ez a jelenség túlmutat azon, hogy a jelentkező csalódottan veszi tudomásul, hogy valószínűleg nem őt választották - hosszú távon a cég hírnevére nézve súlyos következményei lehetnek.
Magyarországon "a cégek egyelőre nem veszik elég komolyan, hogy mindenkinek visszajelzést adjanak. Valószínűleg még nem látják ennek hosszú távú negatív hatásait" - mondja Andavölgyi Vivien, a Profession.hu toborzási szakértője.
Mekkora a probléma?
Magyarország legnagyobb álláskereső oldala, rendszeresen méri felhasználóinak elégedettségét. Ennek keretében a szöveges véleményt adó munkavállalók 15 százaléka említette spontán, hogy azért volt negatív élmény számára a munkakeresés, mert nem kapott visszajelzést a pályázatával kapcsolatban. Figyelembe véve, hogy ezek a felhasználók erre vonatkozó konkrét kérdés nélkül hozták fel a témát, akkor erős magabiztossággal állíthatjuk, hogy az érintettek köre ennél jóval nagyobb is lehet.
"Manapság egy álláskereső jellemzően nem csak egy meghirdetett pozícióra jelentkezik, hanem több lehetőséget is megpályáz. Ezért versenyelőnyben vannak a legjobb szakemberekért folytatott harcban azok a cégek, amelyeknek jól kialakított visszajelzési rendszere van, ugyanis a visszajelzés lassúsága, hiánya miatt könnyen dönthetnek a pályázók másik lehetőség mellett. Ráadásul, a pályázók egy ilyen céget biztosan nem fognak jó szívvel ajánlani ismerőseiknek sem" - magyarázza a toborzási szakértő.
Miért marad el a visszajelzés?
A legtöbb cég általában kapacitáshiánnyal, vagy a visszajelzésekre kidolgozott folyamatok hiányával indokolja, miért nem értesítik a sikertelenül pályázókat. "De gyakran előfordul, hogy a cégek csak a toborzási folyamat lezárását követően, az új munkatárs munkába állása után adnak csak visszajelzést azoknak, akik nem jutottak tovább. Ez akár két-három hónapot is igénybe vehet" - mondja Somogyi-Vass Eszter, a Profession.hu kiválasztási folyamatot, céges visszajelzéseket megkönnyítő ATS rendszerének szakértője.
Jelenleg az állásportálon hirdető cégek háromnegyede (ez több mint 24 ezer vállalkozást jelent) használja az ATS rendszert, melyben könnyebben nyomon követhetik a jelentkezőket, üzenetet küldhetnek a pályázóknak, és a kiválasztási folyamat aktuális állapotát is megoszthatják velük. Az itt mért üzenetküldések száma tavalyhoz képest megháromszorozódott - de ez átlagosan még mindig csak az adott hónapban hirdető cégek negyedét jelenti. A kiválasztási folyamat státuszát szintén a hirdető cégek 25 százaléka osztotta meg a jelentkezőivel.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az ATS rendszert használó cégek álláshirdetéseire jelentkezők átlag 16,5 százaléka kapott bármilyen visszajelzést a pályázatára idén. Ez jelentős emelkedés a 2018-as 4,3 százalékhoz képest, amely részben annak köszönhető, hogy Profession.hu automatikusan elérhetővé tette a cégek számára az ATS rendszerének használatát.
Az eddigi tapasztalatok szerint a rendszert az adminisztrációs, a fizikai, segéd- és betanított munka, a közigazgatási, a mezőgazdasági, az oktatási és a szakmunka típusú álláshirdetések esetén használják leginkább a cégek. Ezzel szemben a bank, biztosítás, bróker (a hirdetések 5 százaléka) és az üzleti támogató központok hirdetései (7 százalék) esetén a legkevésbé jellemző az ATS használata.
Fontos, hogy a pályázók jó élménnyel távozzanak
"Egy jól felépített toborzási stratégia elengedhetetlen része, hogy a céggel kapcsolatba kerülő pályázók, akár felvételt nyertek, akár nem, a lehető legjobb élménnyel távozzanak. Így akár később, több tapasztalattal újra jelentkeznek majd a céghez, vagy ajánlják ismeretségi körükben más szakembereknek is. Ez a lehető leghitelesebb és autentikusabb módja a munkáltatói márkaépítésnek, ha tulajdonképpen ’kívülállók’ erősítik a cég megítélését" - állítja Andavölgyi Vivien.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.