Gigadugó az M7-esen a Balaton felé: itt a titkos menekülőút Budapestről
Már áll az autópálya.
Már áll az autópálya.
Miénk a ppálya, az autóppálya, az autó-autó-autó pppálya!
Új gyorsforgalmi kapcsolat nyílik Erdély felé.
Ezentúl itt is 130-cal lehet menni.
Nagyszabású átépítések zajlanak.
Nem sokan ismerik, erre kisebb a torlódás!
Szezonális díjszabás lép életbe Horvátországba.
Mutatjuk az alternatív útvonalakat.
Mutatjuk, merre kerülhetsz.
Új lendületet kap a hazai közúthálózat fejlesztése.
Azt is mutatjuk, merre kerülj!
A Veszprém megyei matrica a legdrágább.
A halálos áldozatok számát szeretné a fejlesztésekkel csökkenteni a Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. értékesítési mutatóiból kiderül, hogy 2010 első hét hónapjában az úthasználók több e-matricát vásároltak az előző év hasonló időszakához képest. A gazdasági világválság kitörése óta az idei I. negyedéves eladási adatok mutattak először növekedést, és a pozitív trend tartósságát bizonyítja, hogy a számok 4 hónappal később is meghaladják a tavaly mért szinteket.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. értékesítési mutatóiból kiderül, hogy novemberig bezárólag az előző év hasonló időszakához képest az eladott e-matricák darabszáma és a realizált árbevétel is csökkent. Az eladási adatok enyhe lejtmenete mellett az autópályák forgalma is mintegy 3 százalékos visszaesést mutat.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. féléves értékesítési mutatóiból kiderül, hogy bár a csökkenés üteme mérséklődött, továbbra is kevesebb e-matrica fogy, mint egy évvel korábban, amire az elmúlt öt esztendőben nem volt példa. Az eladási adatok enyhe lejtmenete mellett az autópályák forgalma is mintegy 5 %-os visszaesést mutat.
A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium döntése értelmében az e matricák - a tavalyi évhez hasonlóan - 2009-ben is változatlan áron szerezhetők be. Az árszabáson kívül a matricafajták és a pótdíjak sem változnak.
A Fővárosi Ítélőtábla 2007. augusztus 29-én kihirdetett ítéletében helybenhagyta a Fővárosi Bíróság által 2006-ban hozott ítéletet, egyben a felperesek keresetét elutasította. A GVH korábban megállapította, hogy a Nemzeti Autópálya Rt. által 2002. júliusában, illetve augusztusában kiírt közbeszerzési pályázatokon résztvevő vállalkozások - a Betonút Rt., a DEBMÚT Rt., az EGÚT Rt., a Hídépítő Rt. és a Strabag Rt. - versenytörvénybe ütköző megállapodást kötöttek. Ennek keretében egymás között előzetesen megállapodtak abban, hogy melyik cég melyik autópálya szakasz kivitelezését szerzi meg. Esetenként abban is megegyeztek, hogy a nyertesek alvállalkozóként vonják be a többieket. A kartell-megállapodásban valamennyi, a kiíró feltételei alapján szóba jöhető, jelentős vállalat részt vett. Az öt vállalkozásra a GVH által kiszabott bírság teljes összege 7.043 milliárd forint volt, melyet a jogsértő vállalkozások befizettek.
2007. augusztus 24-én az ünnepélyes átadást követően a kora délutáni órákban helyezik forgalomba az M7-es autópálya Nagykanizsa és Sormás közötti 12,6 kilométeres szakaszát.