A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium döntése értelmében az e matricák - a tavalyi évhez hasonlóan - 2009-ben is változatlan áron szerezhetők be. Az árszabáson kívül a matricafajták és a pótdíjak sem változnak.
Az autópálya e-matricák 2009-ben is változatlan árszinten és változatlan kínálatban szerezhetők be. Ez egyben azt jelenti, hogy a véglegesen 2008. január 1-től bevezetett motoros e-matricák is forgalmazásban maradnak. Az árszabáson kívül a pótdíjak mértéke sem változik.
Az úthasználati jogosultság árának és a pótdíjak mértékének meghatározása a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium hatáskörébe tartozik. Mivel az előzetes szakmai egyeztetések során az érintett felek egyike sem fogalmazott meg áremelési javaslatot a 2009 es díjakra vonatkozóan, Molnár Csaba miniszter nem tartotta indokoltnak az árváltozást.
A magyarországi gyorsforgalmi úthálózat hossza tavaly jelentős mértékben, közel 70 km-el növekedett. 2008-ban adták át az M0-ás autóút Keleti szektorát és Északi szektorának egy részét (a Megyeri híddal együtt), az M6-os autópálya M0 és Érdi tető közötti részét, valamint az M7-es és M70-es autópályák hiányzó szakaszait.

Az úthasználati jogosultság ellenőrzése továbbra is a megszokott módon, rendszám alapján történik. A rendszert érintő egyetlen változás, hogy - a közúti közlekedésről szóló törvény 2007. év végi módosítása alapján - a vonatkozó minisztériumi rendeletmódosításnak megfelelően a fizetős autópálya-szakaszokon végzett mobil csoportos ellenőrzések 2009. január 1-től az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től a Nemzeti Közlekedési Hatóság feladatkörébe kerülnek.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


