Őrület, hány magyar autós veszített pénzt már emiatt: bele sem gondolnak, mekkora a veszély
A körültekintő dokumentáció mellett a kátyúbiztosítások is növelik a kártérítés esélyét.
A körültekintő dokumentáció mellett a kátyúbiztosítások is növelik a kártérítés esélyét.
Komoly kátyúkára lett Budapesten a Pénzcentrum olvasójának: a közútkezelő nem téríti meg a tönkrement gumiabroncsot és a javítást, mert kint volt a figyelmeztető tábla.
Majdnem 1400 közlekedő fordult kárigénnyel a Magyar Közúthoz a tavalyi évben, ez jóval több mint 2022-ben volt. Jellemzően beadványok kb. harmadát ítélték meg jogos igénynek.
A közutak közel felén kellene újításokat végezni Magyarországon, elég nagy gondok vannak.
A csapadékos időjárás rövid idő alatt kátyúk egész sorát állította elő, amit a Budapest Közút hidegaszfalt technológiával ideiglenesen javít, ám azok újra kialakulhatnak.
A rossz utak nemcsak bosszantóak, de veszélyesek is az autók: károsíthatják az alkatrészeket, ronthatják a biztonságos közlekedést.
Alig látszik meg a magyar közutakon az elmúlt évek útfelújítási hulláma, 2022-ben minden második kilométer rossz vagy nem megfelelő állapotú volt.
Csupán a magyar közúthálózat harmada nevezhető jó minőségűnek, több mint 40 százalék pedig kifejezetten rossz állapotban van.
Bár folyamatosan újítják fel az országutakat, még bőven lenne tennivaló, mert a kocsink is bánhatja, ha kátyúra futunk.
A tavalyi 1270 kilométernél hosszabb szakaszon indulhatnak útfelújítások őszig. A fő törekvés, növelni a teljeskörű felújítások arányát.
A veszélyes úthibák okozta káresemények miatti kártérítési igényeknek továbbra is mintegy felét fogadják csupán el az illetékes útkezelők.
Jobb, ha felkészülsz.