Vészjósló új módszer terjed a magyar munkahelyeken is: így zsigerelik ki a gyanútlan dolgozókat
A hibrid munkavégzésnek nincsenek egyértelmű játékszabályai, és a hiányos irányelvek sok kockázatot rejthetnek magukban.
A hibrid munkavégzésnek nincsenek egyértelmű játékszabályai, és a hiányos irányelvek sok kockázatot rejthetnek magukban.
Október 10, a lelki egészség világnapja. Hogyan figyeljünk a mentális egészségünkre a munkahelyen? Mit tehet a munkáltató?
Száz éves bácsika buktatta le a londoni unokázós csalót, akit hamarosan haza is hozhatnak.
A Bécsi Közgazdaságtudományi Egyetem vezetőképző akadémiájának (WU Executive Academy) dékánja összegyűjtött nyolc tipikus hibás vezetői stílust, és az alternatívákat is.
Komoly munkahelyi rémálom lehet, ha a főnökünknek nincs önbizalma: az ilyen vezetők hajlamosak a beosztottakon levezetni a saját problémáikat.
Növekvő elvárásoknak kell megfelelniük a hazai pénzügyi vezetőknek, mindezt szűkös fejlesztési projektekre szánt erőforrásokkal.
A nárcisztikus önelégült perfekcionista főnök pokollá teheti az alkalmazottak, munkavállalók életét!
A HR szakemberek kiemelik, hogy a poszt-Covid korszakban nemcsak a munkatársak közötti kapcsolatok változnak, hanem a vezetői szerepeknek és kompetenciáknak is át kell alakulniuk.
Sokféle elvárás nehezedik most rájuk. Szakértők szerint a vezetőfejlesztés célkeresztjébe egy támogató vezetői kultúra és közös vezetői nyelv, viselkedés kialakítását kell állítani. Attól lesz ugyanis inspiráló és hiteles a vezetés, ha az önazonos, értékvezérelt, együttműködő, agilis.
Rossz főnöke szinte mindenkinek volt élete során, de igazán borzasztó... nos igen, legtöbbünk olyannal is találkozott már. De nem lett volna jobb, ha pontosan be tudtad volna kategorizálni, megértve ezzel idegesítő viselkedésének mozgatórugóit? Hát nem biztos, de rossz főnökök típusairól olvasni mindig vicces.
Az év eleje, azon belül is főleg a január számít a teljesítményértékelések hagyományos időszakának - és nincs ez másként járványhelyzetben sem, talán csak a hangsúlyok tolódtak el. A forma változhat, azonban a tartalom állandó kell, hogy legyen még ilyen zavaros körülmények között is. Nem árt alaposan felkészülni erre a beszélgetésre, összeszedni, mi minden történt a 2020-ban.
A jól ismert - és már-már elcsépelt - IQ és EQ mutatók mellett létezik még néhány "Q". Ilyen például az AQ (Adaptability Quotient), azaz az Alkalmazkodási Intelligencia, a CQ (Curiosity Quotient), azaz a Kíváncsiság-Intelligencia és az SQ (Spiritual Quotient), azaz a Szellemi Intelligencia. Ezek a hányadosok határozzák meg azt, hogy mennyire lehet valaki jó vezető egy cégen belül.
Egy éve még a kellemes és egészséges munkakörnyezet is az egyike volt annak az öt legfontosabb szempontnak, ami alapján vonzónak tartottak az emberek egy munkahelyet. A járvány rengeteg változást hozott, mára a stabilitás vagy a közvetlen vezető személye került előtérbe a munkahely értékelésekor - derült ki egy friss kutatásból.
Stresszes helyzetek mindenki életében vannak, ám ha rosszul kezeljük ezeket, könnyen a kiégés küszöbén találhatjuk magunkat, onnan pedig már csak egy lépés a súlyos depresszió. Figyeljük magunkat, figyeljük a tüneteinket, és próbáljunk szélsőségmentesen élni - javasolja a szakember. De mik is pontosan ezek a tünetek?
Ne hagyd, hogy a stressz apránként eluralja az életed.
A felsővezetőknek helyzetükből adódóan nincs lehetőségük a munkahelyi stresszfaktorok kikapcsolására, és arra sem túl sok, hogy közvetlen környezetükkel legalább osztozni tudjanak ezen. Számukra nincs egyéni jutalom, dicséret. De aki folyton csak ad, vezet, irányít hogyan élheti meg, egyáltalán lehetséges-e megélnie az önmegvalósítást?
A motiváció, a kommunikáció és a csapatszervezés lettek a legfontosabb kulcsszavak.
A koronavírus-járvány életünk szinte minden területét gyökeresen megváltoztatja, a feje tetejére fordítja. Ilyen extrém körülmények között nem nehéz elveszítni az arányérzékünket (a józan ítélőképességünket), és könnyen belecsúszhatunk olyan szélsőségességekbe, mint a túlzásba vitt munka, vagy éppen az totális apátia. Szakértő segítségével játjuk körül most ezeket az eseteket, aki segít megtalálni a kiutat is a kiégés jelentette veszélyhelyzetből.
A vállalatvezetőnek sosincs könnyű dolguk, főleg nem krízis idején. Válsághelyzetben egy cég vezetőjeként még nagyobb felelősség hárul az emberre, és nagyban meghatározza a vállalkozás jövőbeli sikereit az, hogy hogyan reagál a jelen akadályaira. Az érzelmi intelligencia (EQ) egyébként is nélkülözhetetlen kvalitás, most azonban még inkább szükség van rá.
Hogyan dolgozzunk otthonról hatékonyan? Mi az, amiben az otthoni munkavégzés más, mint egy irodában, és hogyan előzhetjük meg, hogy mindez stresszesebb legyen, mintha bent dolgoznánk az irodába? Ezekre a kérdésekre keressük a választ szakember segítségéve.